بانوان حامله ید مصرف کنند

یسکافه: رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: بانوان حامله باید هفته ای یکبار از غذاهای دریایی استفاده کنند تا نیاز ید و امگا-۳ در آنها برطرف شود.

محمد حسن انتظاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه منشا اصلی ید برای بدن انسان غذاهای دریایی است اظهارکرد: استان های مرکز ایران که دریا دور هستند باید غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: پس از غذاهای دریایی، بهترین منبع برای تامین ید، نمک های ید دار است که به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده باشد. در هر حال شهروندان باید با نشانه های کمبود ید در بدن آشنا باشند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ناشی از کمبود ید، مبتلاشدن به بیماری گواتر و برزگ شدن غده تیروئید است اضافه کرد: غده تیروئید موتور محرک بدن است و کمبود ید سبب اختلال در عملکرد آن و در نتیجه بی حوصلگی، چاقی، باد کردن پاها، چربی خون و خستگی میگردد.

انتظاری اشاره کرد: یکی از موارد خطرناک در کمبود ید، مربوط به مادران حامله است، چونکه این مساله سبب کاهش رشد و هوش نوزاد میگردد. اختلالات مغزی در نوزاد می تواند ناشی از کمبود ید در بدن مادر باشد.

وی اشاره کرد: بانوان حامله باید هفته ای یکبار از غذاهای دریایی استفاده کنند تا نیاز ید و امگا-۳ در آنها برطرف شود. همین طور مادران باید از مصرف بیش از حد نمک برای تامین این ماده جلوگیری نمایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.