کمبود ذخایر دارویی، مقاومت آنتی بیوتیکی را تشدید می کند

یسکافه: کارشناسان اخطار دادند: سوء مصرف دارو تنها عامل تشدید کننده بحران مقاومت آنتی بیوتیکی نیست، بلکه زنجیره تامین آن هم در حال از بین رفتن است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، کارشناسان اظهار داشتند: نبود دسترسی به برخی آنتی بیوتیک ها باعث می گردد داروی مناسبی برای درمان عفونت تجویز نشود، شروع فرآیند درمان با تاخیر صورت گیرد یا حتی مقدار کافی از آنتی بیوتیک تجویز نشود. علاوه بر این، کاهش ذخایر دارویی، افزایش قیمت آن را به دنبال دارد؛ در نتیجه تجویز داروهایی با کیفیت پایین متداول می گردد.

به گفته محققان هلندی، بیمار باید به موقع از داروی مناسب برای درمان بیماری خود برخوردار شود. هرچند، زنجیره تامین داروی آنتی بیوتیک در حال از بین رفتن است. پنی سیلین همچون آنتی بیوتیک های رایج است که در سال ۲۰۱۵ در ۳۹ کشور جهان همچون هند، استرالیا و آمریکا با کمبود مواجه گردید.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ نوع دارو همچون تعدادی آنتی بیوتیک در لیست سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته که موجودی آن ها کافی نیست.

به گزارش یسکافه به نقل از روزنامه گاردین، محققان هلندی معتقدند: کمبود جهانی دارو به تعدادی فاکتور بازمی گردد که می توان به سود پایین و پر هزینه بودن تولید آنتی بیوتیک های جدید اشاره نمود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.