رئیس سازمان غذا و دارو خطاب به انجمن های پزشکی: سوال های کمبود دارویی را مکتوب به سازمان غذا و دارو بفرستید

به گزارش یسکافه رئیس سازمان غذا و دارو ضمن پاسخ به برخی اخبار در خصوص کمبود داروهای اعصاب و روان اظهار داشت: از انجمن های تخصصی پزشکی و تمام کسانی که نسبت به کمبود دارو در کشور سوالی دارند، تقاضا می کنم تا آنرا مکتوب به ما تحویل دهند و سازمان غذا و دارو پاسخگوی سوالات است.
دکتر محمدرضا شانه ساز در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص کمبود داروی اعصاب و روان در کشور اظهار داشت: نامه ای در ایام گذشته به سازمان غذا و دارو فرستاده شده بود که به امضای برخی افراد رسیده بود و در آن به کمبود داروهای اعصاب و روان اشاره شده بود. سازمان غذا و دارو هم طی نامه ای مکتوب پاسخ این افراد را داد.
وی ادامه داد: ما در پاسخ مکتوب مان به این نامه، به صورت مشخص اطلاع دادیم که بعضی از اقلام دارویی که به کمبود آن اشاره شده بود هم اکنون در کدام شرکت های پخش وجود دارد.
شانه ساز به مباحثی در خصوص کمبود داروهای «لیتیوم» و «فلوکستین» اشاره نمود و اظهار داشت: داروی «لیتیوم» از آن جهت که ماده اولیه آن دارای کاربرد چندگانه است، با کمبود مواجه بود که خوشبختانه هم اکنون ماده اولیه آن به وفور وارد شده است. داروی «فلوکستین» هم بیشتر از سه هفته است که به شرکت های پخش تحویل داده شده است و دیگر در تامین این دارو مشکلی نداریم.
او در آخر تصریح کرد: از انجمن های پزشکی و تمام کسانی که نسبت به کمبود دارو در کشور سوالی دارند تقاضا می کنم تا آنرا مکتوب به ما تحویل دهند، سازمان غذا و دارو پاسخگوی این افراد است.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.