پژوهشگران آمریکایی: گوگل پزشک نیست!

به گزارش یسکافه بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داده است که جستجوی نشانه های بیماری در گوگل، در خیلی از موارد به تشخیص نادرست و نگرانی منجر می شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بررسی های پژوهشگران آمریکایی نشان می دهند که از هر پنج نفر، دو نفر بعد از رفتن به گوگل، خویش را مبتلا به بیماری های وخیم می پندارند.
این بررسی که روی دو هزار نفر آمریکایی انجام شده نشان داده است که ۴۳ درصد داوطلبان، با جستجوی نشانه های بیماری در گوگل، به این باور می رسند که به بیماری جدی و خطرناکی مبتلا هستند.
در این بررسی مشخص شد که ۶۵ نفر از داوطلبان، از اینترنت برای تشخیص بیماری استفاده می کنند؛ در حالیکه امکان دارد اینترنت، نتایجی متفاوت با مشکل آنها نشان دهد که حادتر و خطرناک تر هم باشند.
۷۴ درصد کسانی که به جست و جو در اینترنت پرداخته بودند، اظهار داشتند که جستجو در مورد نشانه های بیماری، بیشتر از اینکه به کنترل اضطراب کمک نماید، آنها را درباره سلامتی خود نگران کرده است. دلیل این نگرانی، پاسخ هایی است که در حوزه پزشکی از جانب گوگل عنوان می شوند و در بیشتر مواقع، کمتر از ۴۰ درصد مورد اطمینان هستند.
پژوهشگران دریافتند که جستجو در اینترنت، اولین انتخاب همه داوطلبان نیست و نیمی از آنها ترجیح می دهند که ابتدا به پزشک رجوع کنند اما حدود ۲۶ درصد داوطلبان که با سفارش های اینترنتی نجات یافته اند، از دیدن پزشک خودداری می کنند. بخشی از این خودداری، به خاطر هزینه درمان، بخشی به خاطر باور نداشتن به پزشکان و بخش دیگری هم به خاطر نداشتن زمان کافی است. پژوهشگران در این بررسی، عوامل دیگری را هم برای خودداری از رفتن به پزشک مشخص کردند که توضیح بهتر، هزینه کمتر و برنامه ریزی بهتر را در بر می گیرد.
دکتر “رابرت موردکین”(Robert Mordkin)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این بررسی نشان داده است که شمار بالایی از مردم، با نشانه های منفی زندگی می کنند که درک درستی از آنها ندارند. خیلی از این نشانه ها، مربوط به بیماری تیروئید هستند.
وی ادامه داد: باآنکه کسب اطلاعات، کار درستی است اما باید به اهمیت آزمایش های واقعی هم توجه داشت. حقیقت این است که بیشتر از نیمی از بزرگسالان برای کسب اطلاع در مورد نشانه هایی که در خود می بینند، به گوگل رجوع می کنند؛ در حالیکه رفتن به پزشک با وجود احتیاج به زمان و هزینه می تواند به بررسی و مدیریت بهتر سلامتی کمک نماید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.