بیماری کشنده که هر بار علائم خویش را تغییر می دهد

به گزارش یسکافه ایسنا/البرز معاون اجرایی و مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: چند مورد مرگ مشکوک به خاطر مبتلا شدن به آنفلوآنزا در استان گزارش شده که در صورت تائید اطلاع رسانی می شود.

حجت الله براتی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و نیمه اول مهرماه است ولی برای پیشگیری از احتمال شیوع این بیماری، هنوز هم برای تزریق واکسن این بیماری دیر نشده است.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا در هر دوره از شیوع امکان دارد با علائم متفاوت از دوره قبل ظاهر شود، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری مردم باید از خوددرمانی جلوگیری کرده و به محض اینکه علائم ظاهری این بیماری را در خود مشاهده نمودند باید به پزشک رجوع کنند.

این مسئول افزود: ویروس آنفلوآنزا در هر دوره شیوع گرفتار تغییراتی می شود که همین مساله سبب می شود بیماری شدیدتر از قبل بروز کند بنابراین مردم اقدامات لازم برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری که مهمترین آن رعایت آداب بهداشتی است را رعایت نمایند.

براتی با اشاره به اینکه امسال مرگی بر اثر مبتلا شدن به این بیماری در استان تایید نشده اظهار داشت: چند مورد مشکوک مرگ در اثر مبتلا شدن به آنفلوآنزا گزارش شده که منتظر نتایج آزمایش ها هستیم و در صورت تائید اطلاع رسانی می شود.

معاون اجرایی و مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری را انجام می دهند تا عوارض ناشی از ابتلای شهروندان به این بیماری به پایین ترین میزان ممکن برسد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.