نمکی در گزارش یسکافه: عملیاتی شدن نسخه الکترونیکی تا آخر سال ۹۸

به گزارش یسکافه وزیر بهداشت بابیان اینکه برای جمع شدن مراکز ناصرخسرویی می بایست به نسخه الکترونیکی پزشک رجوع کرد، اظهار داشت: این طرح تا آخر سال جاری در سطح کشور عملیاتی می شود.

سعید نمکی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه انجام نسخه پیچی و نسخه الکترونیک پزشکی یکی از راه هایی است که می تواند از قاچاق دارو در مراکزی همچون ناصرخسرو جلوگیری کند، اظهار داشت: بر این اساس انجام نسخه الکترونیک مراحل اولیه خودرا طی کرده تا آخر سال عملیاتی می شود.
وی بابیان اینکه نسخه پیچی الکترونیک نیز تا اختتام این ماه صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: جمع شدن مراکز ناصرخسرویی نیازمند همکاری سایر نهادها و دستگاه ها است و با کمک نیروهای قضایی و انتظامی این روند دنبال می شود که بتوانیم این مراکز را جمع آوری نماییم.
وزیر بهداشت بابیان اینکه که امروز خوشبختانه میزان کمبودهای دارویی یک سوم روز مشابه سال قبل است، اظهار داشت: درباب تجهیزات پزشکی نیز همین طور خواهد بود و امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده کمبود دارو و تجهیزات پزشکی کاملا برطرف شود.
نمکی بابیان اینکه کمبودی به لحاظ دارو در کشور نیست، افزود: آمریکایی ها می خواهند به خصوص در ارتباط با دارو و تجهیزات پزشکی ما را تحت فشار قرار دهند باوجود دروغ بزرگی که می گویند ما فشاری روی دارو و تجهیزات پزشکی وارد نمی نماییم اما این طور نیست و ما با مشکلات عدیده برخی داروها را تهیه می نماییم.
وی بابیان اینکه در مورد داروی انسولین نیز کمبودی وجود ندارد و همه داروها موجود است، اضافه کرد: خوشبختانه پیک حاد آنفولانزا در کشور با آموزش و کمک مردم مهار گشت و الان پراکندگی این بیماری را کمتر از قبل شاهد می باشیم و وارد فاز مهار آنفولانزا شده ایم. وزیر بهداشت بابیان اینکه ۶۶ بیمارستان در کل کشور افتتاح می گردد، افزود: تا هفته سلامت امیدواریم همه این بیمارستان ها و مراکز افتتاح و به بهره برداری برسند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.