افتتاح نخستین مرکز غیردولتی شبانه روزی توانبخشی معلولین شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک

به گزارش یسکافه ایسنا/مرکزی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: نخستین مرکز غیردولتی شبانه روزی تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شدید و خیلی شدید غرب کشور در اراک افتتاح شد.
زهرا امینی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در حاشیه افتتاح پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی بهزیستی، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: در روزهای الله دهه فجر افتتاح ۵۶ پروژه در سطح استان مرکزی برنامه ریزی شده بود که ۳۵ واحد آن واحد مسکونی مددجویی و ۱۵ واحد اشتغازایی برای مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.
وی اضافه کرد: همین طور چندین طرح و پروژه در حوزه معاونت توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری نیز در جهت آموزش و نگهداری و توانبخشی مددجویان و معلولین ضایعه نخاعی امروز در شهر اراک راه اندازی شد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اشاره کرد: همچون این برنامه ها افتتاح نخستین مرکز تخصصی توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی-حرکتی شبانه روزی غرب کشور با ظرفیت ۳۰ نفر در سطح شهر اراک بود که هم اکنون ۷ نفر در این مرکز نگهداری می شوند و ۶ مددجوی دیگر نیز در حال انجام آزمایشات اولیه برای ورود به این مرکز هستند.
امینی بیان کرد: ارائه خدمات پزشکی پرستاری، فیزیوتراپی و کاردرمانی و خدمات آموزشی و حرفه ای همچون خدمات قابل ارائه در این مرکز است.
وی افزود: از دیگر برنامه های امروز، افتتاح مرکز روزانه نگهداری معلولان جسمی و حرکتی بالای ۱۴ سال با ظرفیت ۵۰ نفر، مرکز روزانه اوتیسم با ظرفیت ۵۰ نفر برای رده سنی ۲ تا ۱۸ سال، دو مهدکودک و یک پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی برای پیش گیری از لطمه های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر اراک بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: سازمان بهزیستی در چند سال اخیر اموری در حوزه مراکز تخصصی نظیر مراکز توان بخشی سالمندان، معلولان، کلینیک های مددکاری، مراکز مشاوره، درمان اعتیاد و غیره را به مردم سپرده که نتیجه بسیار خوبی را به دنبال داشته است و الان خیلی از خدمات تخصصی در این مراکز غیردولتی به مددجویان ارائه می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.