با تلاش پژوهشگران آمریکایی صورت می گیرد غلبه بر آلزایمر با تسکین التهاب مغز

به گزارش یسکافه پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که می توان با استفاده از لیپیدهای خاصی، التهاب مغز را تسکین داد و با آلزایمر مقابله نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی، افراد مبتلا به سندروم داون، بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر قرار دارند چونکه التهاب مغز آنها از اوایل زندگی شروع می شود و آنها را در معرض مبتلا شدن به این بیماری قرار می دهد.
ریشه بیماری آلزایمر، موضوعی ناشناخته است اما بررسی آن در بیماران مبتلا به سندروم داون نشان داده است که هدف قرار دادن التهاب در مدلهای پیش بالینی این سندروم می تواند راهبرد خوبی برای عرضه درمان و بهبود سلامت باشد.
آزمایش ها حاکی از این هستند که به کار گرفتن لیپیدهای خاصی در مدلهای پیش بالینی سندروم داون می تواند میزان التهاب مغز را کم کند و از زوال حافظه پیشگیری کند.
دکتر “اریک هملت” (Eric Hamlett)، استاد صدمه شناسی “دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی” (MUSC) و نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: ما در مدلهای آزمایشی خود، لیپیدهای خاصی را به کار گرفتیم تا با روش طبیعی تری، التهاب مغز را تسکین دهیم.
التهاب بلندمدت مغز، یکی از علل بروز بیماری آلزایمر است اما چگونگی آغاز این شرایط مشخص نمی باشد. التهاب حاد مغز معمولا می تواند به از دست رفتن حافظه منجر شود. درمان با یک لیپید خاص می تواند بدون داشتن عوارض جانبی، به تسکین التهاب و مقابله با فقدان حافظه کمک نماید.
گسترش فراموشی ناشی از آلزایمر، به از بین رفتن توانایی مغز در شناخت خود و صدمه های دیگری منجر می شود که با افزایش سن به وجود می آیند.
کوشش برای درک التهاب مغز، مبحث مهمی در بازیافتن سلامتی به حساب می آید و استفاده از لیپیدهایی که به صورت طبیعی تولید شده اند، اولین گام برای برای درک سیستم بدن و توانایی آن در بازیابی خود خواهد بود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.