رئیس علوم پزشکی اراک عنوان کرد: وقوع پیک افزایشی در درمانگاه های تنفسی

به گزارش یسکافه مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: درمانگاه های تنفسی با پیک افزایشی روبرو شده اند که این امر ۱۰ روز آینده به شکل آزمایشات مثبت کرونا خودرا نشان میدهد.
دکتر سید محمد جمالیان در گفتگویی تلویزیونی درباب شرایط کنونی استان در موضوع ویروس کرونا و اثربخشی رفتار اجتماعی مردم بیان کرد: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی به ویژه ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه رعایت خوبی را از جانب مردم شاهد بودیم، اما در ایام اخیر با حضور ناگهانی مردم در خارج از منزل مواجه شدیم که این امر تمامی زحمات کشیده شده که بخش عمده ای از آن زحمات خود مردم بوده است را خنثی می کند.

وی اشاره کرد: علاوه بر حضور زیاد مردم در معابر و خیابان ها، گزارش ها حاکی از آنست که متاسفانه افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند نیز به درمانگاه ها یا بانک ها مراجعه نموده اند که موجب انتشار ویروس در جامعه می شود. مردم باید با رعایت حقوق شهروندی به وظایف اجتماعی و اخلاقی خودرا عمل کنند.

جمالیان خواهان رعایت فاصله اجتماعی از طرف مردم شد و اشاره کرد: مردم به هیچ عنوان نباید در موارد غیرضروری از منزل بیرون بروند، متاسفانه این روزها شاهد می باشیم عصرها مردم برای گذران اوقات خود از خانه خارج می شوند و این امر عواقب بهداشتی و درمانی بدی را به همراه دارد.

وی با اعلان اینکه هدف ما ایجاد استرس و اضطراب در میان مردم نیست، اما بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید این اعلام خطر را انجام دهم، اضافه کرد: پیش بینی می شود که طی هفته آینده در مراکز درمانی با پیک افزایشی مواجه باشیم و گروه های درمانی پرخطر مانند بیماران دارای ضعف ایمنی و مادران حامله بیشترین لطمه را ببینند. اگر رفتار اجتماعی مردم تغییر نکند مطمئنا این اتفاق می افتد.

جمالیان اظهار نمود: وضعیت حال حاضر درمانگاه های تنفسی استان نشان میدهد که ممکنست روزهای خاصی پیش رو باشد. این درمانگاه ها طی دو روز اخیر با پیک جمعیتی روبرو بودند که طی ۱۰ روز آینده این پیک خودرا به صورت آزمایشات مثبت نشان میدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد: مردم اصول بهداشتی را رعایت نمایند و فقط در صورت لزوم از خانه بیرون بروند. با رعایت همه الزامات بهداشتی حتی در صورت فعالیت ادارات و اصناف مشکل خاصی بروز نخواهد کرد، اما آنچه طی روزهای گذشته دیده شد، خستگی مردم و حضور آنها در نقاط پر ازدحام بوده است که عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری دارد.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.