ردیابی ناقضان محدودیت های کرونایی در کره جنوبی

یسکافه: کره جنوبی افرادی را که از مقررات و محدودیت های تعیین شده برای مهار کرونا در این کشور سرپیچی می کنند، ردیابی می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، مقامات کره جنوبی در پاسخ به افزایش موارد جدید مبتلاشدن به کروناویروس اعلام کردند: از این پس به شهروندانی که از محدودیت های تعیین شده برای مهار کرونا یا قرنطینه خانگی (در موارد ضروری) سرپیچی کنند، مچ بندهای الکترونیکی زده می شود.
آمارهای رسمی دانشگاه جان هاپکینز حاکی از آنست که کره جنوبی تابحال ۱۰ هزار و ۴۵۰ مورد مبتلاشدن به کووید-۱۹ را تایید کرده که از این میان ۲۰۸ نفر جان خودرا از دست داده اند.
همین طور از میان ۷۱۱۷ بیمار بهبود یافته کووید-۱۹ در کره جنوبی تابحال تست کرونای ۵۱ نفرشان باردیگر مثبت اعلام شده است.
نخست وزیر کره جنوبی اعلام نموده با توجه به این که برخی در ایام اخیر اهمیت قرنطینه خانگی را نادیده گرفته و این مساله موجب افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ شده، تصمیم گرفته اند افراد متخلف را با مچ بندهای الکترونیکی ردیابی کنند.
بگفته وی، بعد از ملاحظه عمیق و مشورت با کارشناسان و جوامع مختلف، دولت تصمیم گرفته است که مچ بندهای الکترونیکی را برای افرادی که قوانین قرنطینه خانگی را با مواردی از قبیل ترددهای غیرمجاز یا عدم پاسخگویی به تماسهای تلفنیِ مسئولان بهداشتی نقض می کنند، استفاده نماید.
این مچ بندها که طی هفته های آینده مورد استفاده قرار می گیرد، به مقامات کمک می نماید تا با بهره گیری از تلفن همراه متخلفان ترددی را مورد ردیابی قرار دهند.
یک مقام ارشد وزارت بهداشت روز شنبه اذعان کرد که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و آزادی مدنی پیرامون این مچ بندهای الکترونیکی از طرف پلیس و مقامات اداری محلی مد نظر قرار خواهد گرفت.
اما بگفته وی، مقامات حالا به ابزارهای نظارتی مؤثرتری نیاز دارند برای اینکه تعداد افرادی که تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته اند از اول آوریل که مسافران خارجی تحت قرنطینه ۱۴ روزه الزامی بوده اند، افزایش یافته است.
از روز پنجشنبه تابحال حدود ۵۴ هزار نفر در کره جنوبی تحت قرنطینه خانگی قرار داشته اند و مقامات تابحال ۱۶۰ نفر را به سبب نقض مقررات و محدودیت ها بازداشت کرده اند.
یکی از مقامات وزارت کشور کره جنوبی نیز اذعان داشته که اجبار استفاده از مچ بندهای الکترونیکی کافی نبوده و مقامات به دنبال راهکارها و وسایل دیگری برای جلوگیری از افراد متخلف هستند.
همین طور طبق مقررات، افراد خارجی که قوانین فوق را در کره جنوبی نقض کنند نیز ممکنست از کشور اخراج شوند.
همین طور شهروندان کره جنوبی که این قوانین را نقض می کنند ممکنست با جریمه تا ۸۱۰۰ دلار و تا یک سال زندان روبرو شوند.
بنابر گزارش فاکس نیوز، افرادی که قبول کنند از مچ بندهای الکترونیکی استفاده کنند با تخفیف در مجازات مواجه خواهند شد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.