مطالعات محقق ایرانی در آمریکا نشان می دهد؛ پوست میوه ها در پیش گیری از بیماری ام اس قابل استفاده می باشد

یسکافه: تحقیقات نشان می دهد اسید اورسولیک که به وفور در پوست میوه ها و برخی گیاهان یافت می شود هم از بیماری ام اس پیشگیری می کند و هم نورون های لطمه دیده در این بیماری را ترمیم می کند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، هم اکنون برای بیماری ام اس درمان هایی وجود دارد که روند پیشرفت بیماری را آهسته می کند. اما درمان های فعلی به سختی قادر به ترمیم لطمه های جدی به سلول های مغزی موسوم به نورون ها هستند.
تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه توماس جفرسون پنسیلوانیا نشان میدهد ترکیب موجود در پوست میوه هایی نظیر سیب و انواع آلوهای خشک شده، و برخی گیاهان می تواند لطمه بیشتر به نورون ها را کم کند و همین طور می تواند به بازسازی غلاف های محافظ پوشش دهنده نورون ها کمک کرده و در نتیجه روند لطمه به نورن ها را معکوس نماید.
دکتر «عبدالمحمد رستمی»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ما برای تأیید ایمنی ترکیب اسید اورسولیک نیاز به تحقیقات بیشتری داریم. اما همین یافته هم، نشانه عالی جدیدی برای درمان این بیماری است.»
محققان در این تحقیق از نوع تصفیه شده لابراتواری اسید اورسولیک در موش های مبتلا به ام اس استفاده کردند.
محققان به مدت ۶۰ روز موش ها را با این روند تحت درمان قرار دادند و شاهد شروع روند بهبودی در روز ۲۰ درمان بودند. موش هایی که در ابتدای مطالعه فلج بودند، پس از اختتام درمان، توانایی راه رفتن شأن را مجدداً به دست آوردند، هرچند حرکت شأن با ضعف همراه بود.
محققان مشاهده نمودند اسید اورسولیک سبب توقف سلول های Th17 می شود؛ Th17 نوعی سلول ایمنی است که یکی از محرک های اصلی واکنش خودایمنی پاتولوژیک در بیماری ام اس است.
گام بعدی این پژوهشگران، آزمایش میزان ایمنی استفاده از این ترکیب در درمان است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.