آغاز بلوک گذاری در آرامستان اراک

مرکزی مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری اراک از آغاز مسدودسازی تمامی روزنه های ورودی به آرامستان اطلاع داد.
ابوالفضل جلالوندی با اشاره به اینکه از روز گذشته بلوک گذاری در روزنه های آرامستان شروع شده است، اضافه کرد: با دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا، تمامی درب های آرامستان مسدود است، اما روزنه هایی وجود دارد که مردم از آن برای ورود و خروج استفاده می نمایند.
وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته مسدودسازی کامل شروع شده است، اما متاسفانه با واکنش وحشتناک مردم روبرو شده ایم که با رفتاری به شدت تند می گویند رفتگان ما را زندانی می کنید، در حالیکه برای کنترل شرایط آرامستان باید همکاری مردم را شاهد باشیم.
جلالوندی با تاکید بر اینکه این حضور مردم نه تنها برای خودشان که برای پرسنل آرامستان هم خطرآفرین است و از این بابت بسیار نگران هستیم، اضافه کرد: اگر تا امروز سالمندان را به خاک می سپردیم، در هفته گذشته شاهد فوت و خاکسپاری جوانان هستیم و این روند بسیار نگران کننده است.
وی افزود: کار بلوک گذاری به سرعت در حال انجام می باشد، اما آنچه لزوم دارد، محصور شدن کامل آرامستان است، حتی در زمانی که کرونا وجود نداشته باشد این مجموعه باید کاملا محصور باشد، مسلما اجازه ورود به هر شکلی به یک اداره وجود ندارد و آرامستان هم باید این چنین باشد چونکه بخشی از اموال مردم مانند آب سردکن و… در مجموعه وجود دارد و احتمال سرقت هم وجود دارد و باید این مجموعه هم محصور باشد و ورود و خروج کاملا کنترل شود.
مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری اراک بیان نمود: تلاش بر این است که بلوک گذاری تا آخر همین هفته صورت گیرد، البته بخشی از مجموعه باید نرده گذاری شود که به دنبال پیمانکار خبره هستیم تا کار با سریعترین شکل ممکن صورت گیرد، اما التماس می نماییم که مردم به آرامستان نیایند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با وجود فشار کاری بالا وضعیت سلامت پرسنل خوب است، اظهار داشت: با حمایت های صورت گرفته و تأمین مواد ضدعفونی و لوازم حفاظت فردی، شرایط مطلوب است، تعاملات با مرکز بهداشت به صورت مستمر انجام می شود و در تمامی خاکسپاری ها کارشناس بهداشت حضور دارند و پذیرای نقد و اشکالات هستیم تا به سرعت رفع گردد.
جلالوندی با اشاره به اینکه وضعیت تعداد پرسنل خوب است، اما ایده آل نیست، اظهار داشت: بخشی از کارها به کمک پیمانکاران انجام می شوند و با این روند تابحال نیازی به نیروی داوطلب پیدا نکرده ایم هرچند که تقاضای برای کمک به روند کفن و دفن بالا بوده است و جای قدردانی از نیروهای داوطلب و روحانیون دارد، اما تابحال کار توسط مجموعه آرامستان به خوبی پیش رفته است.
انتهای

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.