بهبودیافتگان کرونا چه مدت در مقابل ابتلای مجدد مصون هستند؟

این پرسش که بهبودیافتگان کووید-۱۹ تا چه مدت در مقابل ابتلای مجدد به این بیماری مصون هستند از موضوعاتی است که متخصصان به دنبال پاسخ علمی و قابل استنادی برای آن هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، هفته گذشته، مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا، دستورالعمل آنلاین مربوط به قرنطینه را به روز کرد.
طبق این دستورالعمل بهبودیافتگان کووید-۱۹ تا مدت سه ماه نیاز نیست به انجام مجدد تست تشخیصی کرونا اقدام نمایند یا در قرنطینه بمانند.
هرچند این مرکز روز گذشته (جمعه) در اطلاعیه ای با هدف شفاف سازی دستورالعملِ اخیرِ خود اعلام نمود: این دستورالعمل به این مفهوم نیست که بهبودیافتگان در مقابل ابتلای مجدد به بیماری ایمن هستند.
در دستورالعمل مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا آمده است: بهبودیافتگانی که تست کرونای آنان مثبت بوده است تا زمانیکه علایم بیماری مجدد در آنها بروز پیدا نکند نیاز نیست به انجام مجدد تست تشخیصی کرونا اقدام نمایند یا در قرنطینه بمانند.
بنابر گفته سخنگوی این مرکز، این دستورالعمل بر طبق تازه ترین یافته های علمی در مورد بیماری کووید-۱۹ است که نشان میدهد ممکنست تست کرونای فرد بهبودیافته تا حدود سه ماه بعد از تشخیص اولیه، مثبت باشد و برای دیگران خطرساز نباشند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در دستورالعمل مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا آمده است: یافته های موجود به این مفهوم نیست که فرد در مدت سه ماه بعد از بهبودی از کرونا در مقابل ابتلای مجدد به این بیماری ایمن است اما آخرین یافته ها حاکی از آنست که انجام تست مجدد در مدت سه ماه ضروری نیست مگر اینکه علایم بیماری کووید-۱۹ در فرد ظاهر شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.