انجام آزمایشات واکسن کروناویروس در سه کشور اروپایی

به گزارش یسکافه وزیر بهداشت اسپانیا روز گذشته اظهار داشت که شرکت آمریکایی جانسون و جانسون هفته آینده آزمایشات مرحله میانی خود برای واکسن کروناویروس را در کشورهای اسپانیا، هلند و آلمان آغاز خواهد نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، “سالوادور ایلا”، وزیر بهداشت اسپانیا در یک کنفرانس خبری در مادرید اظهار داشت که آزمایش مرحله دوم دو ماه به طول خواهد انجامید و طی آن ۵۵۰ شرکت کننده ازسه کشورمذکور که ۱۹۰ نفر از میان آنها اسپانیایی خواهند بود، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.
ایلا در ادامه اضافه کرد: این یک رای اعتماد به سیستم بهداشتی بوده و اولین آزمایش انسانی برای واکسن کروناویروس است که در اسپانیا تصویب شده است.
محققان در این مطالعه افراد سالم در سنین ۱۸ تا ۵۵ سال و همینطور افراد بالای ۶۵ سال را مورد آزمایش قرار خواهند داد.
شرکت جانسون و جانسون همینطور اعلام نمود که طی این مطالعه، ایمنی و توانایی القا پاسخ ایمنی یک و دو دوز از واکسن مذکور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
اسپانیا که بالاترین آمار مبتلا شدن به کروناویروس را در غرب اروپا دارد، همینطور در حال همکاری با شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا است.
وبسایت شرکت جانسون و جانسون نوشته اگر آخرین آزمایشات موفقیت آمیز باشد، مطالعات نهایی مرحله سوم را آغاز خواهد نمود که در این صورت تعداد بیشتری داوطلب واکسن آزمایشی را دریافت خواهند کرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.