۱۳۹ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند.
وی اظهار داشت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.
به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خودرا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.
لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
وی اضافه کرد: ۳۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی اظهار داشت: تا کنون سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت همین طور اظهار داشت: برمبنای آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی افزود: همین طور استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح وضعیت بیماری در استان خوزستان، اظهار داشت: این استان همچون استانهایی بود که در اسفند ماه و فروردین ماه خیز ضعیفی را نسبت به سایر استانها تجربه کرد، اما از اوایل اردیبهشت شیب صعودی شدید در اغلب شهرستانها را شاهد بود؛ بطوریکه تعداد مبتلاشدن و بستری در این استان در اواخر خردادماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید و متاسفانه این استان طولانی ترین پیک بیماری را در میان استانها تجربه نمود و در ادامه با همکاری مردم، تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد کرونا استانی، از نیمه اول تیر ماه شاهد روند کاهشی در موارد مبتلاشدن و بستری روزانه در این استان بودیم اما متاسفانه طی هفته های گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی کاسته شده است؛ بطوریکه حالا سه شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان هم در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، میانگین استفاده از ماسک توسط مردم خوزستان در اماکن عمومی ۵۰ درصد است که به صورتی واضح از میانگین کشوری کمتر است. بیشترین رعایت پروتکلها مربوط به ادارات و بانکها با ۸۵ و ۸۶ درصد و پایین ترین میزان مربوط به پاساژها با ۴۰ درصد است.
لاری به ۶هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی این استان اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۶۸ واحد متخلف در رعایت پروتکلها به مراجع قضایی معرفی و ۴۰ مورد آنها پلمب شدند. امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی شاهد خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم. فراموش نکنیم عادی انگاری و سهل انگاری در رعایت پروتکلها زمینه خیز مجدد بیماری را در این استان فراهم می آورد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.