مطالعات نشان می دهد؛ مصرف اسیدفولیک زیاد در حاملگی به رشد مغز جنین لطمه می رساند

یسکافه: تحقیقات نشان می دهد میزان بالا اسیدفولیک با تغییرات قابل توجهی در رشد مغز نوزاد مرتبط می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، «رالف گرین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این زمینه می گوید: «میزان مصرف اسیدفولیک باید به اندازه باشد. مصرف کم آن و همین طور مصرف بیش از اندازه آن، هر دو مضر هستند.»
محققان در این مطالعه، به موش های حامله اسیدفولیک به میزان ۱۰ برابر بیش از اندازه سفارش شده دادند. سپس مشاهده نمودند نوزاد این موش ها دارای تغییرات مغزی قابل توجهی بودند.
محققان مشاهده نمودند تغییرات مغزی ناشی از مصرف بیش از اندازه اسیدفولیک همانند تغییرات مغزی در رابطه با کمبود اسیدفولیک بود.
تحقیقات نشان میدهد اختلال در مصرف فولات می تواند موجب کمبود فولات مغزی شود، سندرمی که اغلب با ابتلاء به اوتیسم هم راه است.
مصرف اسید فولیک (نوع مصنوعی ویتامین B۹ یا فولات) به شکل گسترده ای برای زنان در سنین باروری سفارش می شود. مشخص شده است که مصرف آن، بطور قابل توجهی خطر نقص لوله عصبی مانند نخاع در کودکان را می کاهد.
تحقیقات قبلی هم نشان داده اند که ویتامین های پیش از تولد نظیر اسید فولیک، نقش حفاظتی در مقابل ابتلاء به اوتیسم و سایر اختلالات دارند.
مصرف سفارش شده روزانه اسید فولیک ۴۰۰ میکروگرم و حداکثر حد مجاز امن روزانه آن ۱۰۰۰ میکروگرم است.
محققان معتقدند مشکل ناشی از مصرف بیش از اندازه اسیدفولیک در رابطه با نحوه متابولیز این ویتامین در بدن است و بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.