تشکیل جلسه تأمین واکسن کرونا به ریاست جهانگیری

به گزارش یسکافه جلسه تأمین واکسن کرونای مورد نیاز کشور ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ظهر چهارشنبه در جلسه تأمین واکسن کرونای مورد نیاز کشور با تکیه بر اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های کشور در مقطع کنونی تأمین واکسن کرونا از شرکتهای معتبر بین المللی است، اظهار داشت: با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.
وی ضمن قدردانی از فداکاری و زحمات مدیران، پزشکان و کادر درمانی کشور که از زمان شیوع بیماری کرونا تابحال ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد تا در سریعترین زمان ممکن و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونای مورد نیاز کشور تأمین و در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهوری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه را موظف کرد تا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع مالی و هم رایزنی های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند.
او همینطور ضمن اشاره به توان داخلی شرکت ها و دانشمندان کشور در تولید دارو و واکسن، اظهار داشت: صنعت دارو در ایران یکی از موفق ترین رشته های صنعتی است که می تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی، ارزآوری قابل توجهی هم برای کشور داشته باشد.
جهانگیری با اشاره به اینکه توان شرکتهای داروسازی کشور در منطقه بی نظیر و قابل رقابت با بعضی از کشورهای پیشرفته است، بر پشتیبانی از شرکتهای دارویی و حفظ بازارهای صادراتی منطقه تصریح کرد.
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکتهای معتبر تولید کننده واکسن کرونا، اظهار داشت: هم اکنون به دنبال تهیه واکسن برای جمعیت هدف در کشور هستیم.
وی با ابراز تاسف از سیاست های دولت آمریکا در پیشگیری از انتقال منابع مالی برای خرید واکسن، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکتهای داروسازی داخلی توانسته اند گام های موثری که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی هم واقع شده در بخش تولید واکسن کرونا بردارند و بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با واردات و تولید داخلی واکسن کرونا، نیازهای کشور را تأمین نماییم.
در این نشست که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری هم حضور داشت بعد از بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای تأمین واکسن کرونا، مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای تأمین منابع ریالی و ارزی و عقد قرارداد با شرکتهای معتبر بین المللی سازنده واکسن کرونا انجام داده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تأمین آن اقدام نمایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.