در گزارش یسکافه عنوان شد؛ اهمیت ویتامین های گروه B

به گزارش یسکافه یک متخصص تغذیه، ضمن اشاره به اهمیت ویتامین های گروه B برای بهبود عملکرد متابولیسم بدن به منابع غذایی دریافت این ویتامین اشاره نمود.

احمدرضا درستی، در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اهمیت ویتامین های گروه B برای بدن، اظهار داشت: ویتامین های گروه B بسیار مختلف هستند و تأمین آنها برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار می باشند برای مثال ویتامین های گروه ب ۱ در غلات به شرط آنکه سبوس آنها حفظ شده باشند برای تقویت سیستم عصبی و سلول های عصبی بسیار مفید اند؛ بنابراین مصرف برنج قهوه ای و نان های سبوس دار اهمیت بسیار زیادی دارند.
وی اظهار نمود: خوشبختانه ویتامین های گروه B در مواد غذایی مختلفی وجود دارند و به سادگی برای بدن تأمین می شوند بعنوان مثال شیر و لبنیات منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B ۲ هستند و عملکرد متابولیسم را بهبود می بخشند به بیان دیگر اگر فردی می خواهند از نظر مغزی عملکرد خوبی داشته باشد می تواند با مصرف شیر و لبنیات این نیاز را به خوبی پاسخ دهد.
این متخصص تغذیه بیان نمود: به صورت کلی ویتامین های گروه B نقش بسیار خوبی را در متابولیسم بدن دارند مثلاً ویتامین ب ۹ (اسید فولیک) و B ۱۲ در خون سازی و بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش دارند ازاین رو کمبود هر دو به سیستم اعصاب و خون سازی لطمه خواهند زد گفتنی است؛ سبزیجات و سایر مواد گیاهی منبع خیلی خوب این دو ویتامین از خانواده گروه ویتامین های B هستند.
وی اضافه کرد: ویتامین های گروه B ۵ و B ۶ در پروتئین ها و مواد گوشتی هم نقش بسیار خوبی را در بهبود عملکرد متابولیسم ایفا می کنند و کمبود آنها به تمام بدن صدمه وارد می کنند.
درستی خاطرنشان کرد: به صورت کلی انسان با خوردن غذاهای مختلف و تغذیه سالم می تواند خیلی از نیازهای بدن به دریافت ویتامین ها را پاسخ دهد بدیهی است افرادی که ۶۰ سال به بالا دارند به علت کمبود خون و مشکلات عصبی و عدم جذب ویتامین B ۱۲ نیازمند مصرف مکمل ها و گاهی تزریق هستند.
وی در آخر اظهار داشت: مصرف نان و غلات سبوس دار، سبزیجات، شیر، ماست، گوشت سفید یا قرمز به میزان زیادی در تأمین ویتامین گروه B نقش دارند.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *