افزایش موارد جدید مبتلاشدن به کرونا در چین و ساخت ۶ بیمارستان دیگر

یسکافه: چین برای مقابله با افزایش عفونت های جدید کووید-19 که دولت می گوید مهار آن دشوارتر است روز شنبه ساخت یک بیمارستان 1500 اتاقی را به پایان رساند و افراد آلوده یا کالاهایی که از خارج از کشور می آیند را مقصر این شیوع مجدد دانست.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام نموده است این بیمارستان یکی از شش بیمارستانی است که با مجموع شش هزار و ۵۰۰ اتاق در نانگونگ، جنوب پکن در استان هبی در حال ساخت است.
چین اولین کشوری بود که ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن پیدا شد.
در موج جدید شیوع بیماری در این کشور ویروس کرونا در پکن و استان های هیلونگ جیانگ و لیائونینگ در شمال شرقی و سیچوان در جنوب غربی یافت شده است و کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام نموده که عفونت های جدید بطور غیرمعمولی، سریع گسترش می یابند.
خبرگزاری شینهوا همین طور اعلام نموده است که در مجموع ۶۴۵ نفر در نانگونگ و مرکز استان هبی، شیجیازژوانگ تحت درمان هستند.
دولت چین می گوید این بیماری ممکنست از خارج از کشور نشات گرفته باشد و ویروس در مواد غذایی وارداتی و بیشتر در ماهیان منجمد کشف شده است، گرچه دانشمندان خارجی در این مورد تردید دارند.
به گزارش ایندیپندنت، در همین حال، پژوهشگران اعزامی از طرف سازمان بهداشت جهانی در ووهان، آماده بررسی ریشه ویروس بودند. این تیم که روز پنجشنبه وارد این کشور شده در قرنطینه دو هفته ای است اما مقرر است با کارشناسان چینی تماس ویدیویی برقرار کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.