بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا در ۳ استان

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلان اینکه شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستیم، اظهار داشت: کاهش میزان رعایت پروتکل ها در کشور در این ایام می تواند بعنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

وی اضافه کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همین طور میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته دوم بهمن ماه نسبت به هفته ماقبل دارای روند نسبتا کاهشی بوده است.

لاری افزود: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری به ترتیب در استان های مازندران، گیلان و گلستان و همین طور بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان های مازندران، گیلان و خراسان شمالی گزارش شده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه طبق بررسی های انجام شده، شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستیم. بطوریکه پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها در استان های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران گزارش شده است. درحالی که میان کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری، رابطه مستقیم و مدلول داری وجود دارد، بدین سبب کاهش میزان رعایت پروتکل ها در کشور در این ایام می تواند بعنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

لاری اشاره کرد: ویروس کرونا بسیار پیچیده است و لزوم همزیستی هوشمندانه با کووید-۱۹ شرط اصلی شکست این بیماری است. بر این اساس امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در عمل به سفارش های بهداشتی و پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی مردم، شاهد پیش گیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته و خیزش باردیگر بیماری در کشور باشیم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.