ورود کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به موسسه ویروس شناسی ووهان

یسکافه: مقام های چین به کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اجازه داده اند تا از موسسه ویروس شناسی ووهان بازدید نمایند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، متخصصان و محققانی که از طرف سازمان جهانی بهداشت به ووهان رفته اند، توانستند اولین بازدید خودرا از این موسسه انجام دهند.
برخی مقام های آمریکایی مرکز تحقیقاتی ویروس شناسی ووهان را منبع شیوع ویروس کرونا خوانده بودند. قبل از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شده بود شواهدی وجود دارد که نشان میدهد منشاء کروناویروس یک آزمایشگاه در چین بوده است.
این درحالیست که آزمایشگاه ووهان هر نوع ارتباط با شیوع ویروس کرونا را رد و اعلام نمود این موسسه سه گونه زنده از کروناویروس را در آزمایشگاه نگه می دارد اما هیچ کدام با گونه جدید ویروس که موجب ایجاد بیماری کووید-۱۹ شده مطابقت ندارند.
شهر ووهان در استان هوبی چین بعنوان مرکز شیوع و انتشار کروناویروس معرفی شده اما با وجود گمانه زنی ها منشاء این ویروس بطور دقیق مشخص نشده است.
ماموریت کارشناسان سازمان ملل چیست؟
کار اصلی تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت بررسی آزمایشات انجام شده توسط پژوهشگران چینی خواهد بود. آنان در اظهاراتی گفته اند که روند پی بردن به منشاء ویروس بسیار پیچیده بوده و احیانا سال ها طول خواهد کشید.
پنج روز پیش سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود کارشناسان این سازمان که برای انجام تحقیقات درباره منشاء ویروس کرونا به چین سفر کرده اند، بررسی های خودرا شروع و از بیمارستانی در شهر ووهان دیدار کرده اند. این کارشناسان همین طور بعنوان قسمتی از تحقیقات خود برای نخستین بار رودررو با دانشمندان چینی دیدار کردند.
به گزارش یسکافه به نقل از شبکه خبری بی بی سی، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی بعد از ورود به چین به مدت دو هفته در قرنطینه بودند و ملاقات های ابتدایی خودرا به صورت مجازی برگزار کردند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.