تأثیر یک داروی دیابت در درمان چاقی مفرط

به گزارش یسکافه نتیجه یک آزمایش جدید نشان داده است یکی از داروهای مورد استفاده برای بیماران مبتلا به دیابت می تواند به کاهش وزن در افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کمک نماید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نشریه پزشکی نیوانگلند نتیجه این مطالعه بین المللی را منتشر نموده است که از تأثیر مصرف داروی «سماگلوتید» در کمک به کاهش وزن حکایت دارد.
به قول متخصصان، این دارو که برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز می شود احساس گرسنگی را می کاهد. بدین سان افرادی که از چاقی مفرط رنجی می برند بدون احتیاج به عمل جراحی می توانند بیشتر از ۲۰ درصد از وزن خویش را از دست بدهند.
پژوهشگران از کشف تأثیر «سماگلوتید» بر کمک به کاهش وزن بعنوان پیشرفتی مهم یاد کرده اند. آزمایشات در مورد تأثیر این دارو بر کاهش وزن روی نزدیک به ۲۰۰۰ فرد بزرگسال در ۱۶ کشور جهان انجام شد.
در بخشی از گزارش منتشرشده در نشریه نیوانگلند آمده است که سه چهارم افراد با تزریق روزانه ۲.۴ میلی گرم از داروی «سماگلوتید» بیشتر از ۱۰ درصد وزن خویش را از دست دادند. میزان کاهش وزن در بیشتر از یک سوم افراد هم بیشتر از ۲۰ درصد بود.
تأثیر هیچ دارویی بر کاهش وزن تابحال به این میزان نبوده است. به قول متخصصان با تزریق داروی «سماگلوتید» میزان چربی و قند خون افرادی که از چاقی مفرط رنجی می برند کاسته می شود. با این وجود آنها اخطار می دهند که تزریق داروی «سماگلوتید» به صورت بالقوه می تواند اثرات جانبی به همراه داشته باشد. هر چند این اثرات جانبی در اغلب افراد تنها حالت تهوع و اسهال در ایام اولیه تزریق دارو است.
به گزارش یورونیوز، درخواست صدور مجوز جهت استفاده از این دارو برای کمک به درمان چاقی مفرط به اداره دارویی اروپا و نهادهای مشابه در آمریکا و بریتانیا عرضه شده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.