روند تغییر وضعیت شهرها به لحاظ انتشار کرونا در تعطیلات عید

به گزارش یسکافه معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی گردد اما امکان دارد بعضی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، محسن فرهادی در تشریح روند تغییر وضعیت شهرهای کشور به لحاظ انتشار کرونا ویروس در روزهای تعطیلات عید اظهار داشت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی گردد، اما امکان دارد بعضی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند که به محض اضافه شدن شهری به فهرست شهرهای قرمز و نارنجی، این مورد توسط ستادملی و سخنگوی ان اعلام خواهد شد.
وی درباره جزئیات سفر به شهرهای قرمز با حمل و نقل عمومی در روزهای نوروز و ملاک نبود تست منفی کاغذی برای سفر اظهار داشت: اگر فردی بلیت را به صورت پیش فروش نوروزی خریداری نموده باشد هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی اطلاعات هویتی او با بانک اطلاعاتی آزمایشگاه های تشخیص کرونا چک می شود.
وی اضافه کرد: در صورتیکه نتیجه آزمایش فرد منفی شده باشد اجازه سفر به شهر قرمز با حمل و نقل عمومی به او داده می شود. ملاک تست منفی کرونا روی کاغذ نیست چون که امکان دارد بعضی از تست های کاغذی تقلبی استفاده کنند. ملاک برای سفر به شهرهای قرمز، نتیجه تست منفی در بانک اطلاعاتی الکترونیکی آزمایشگاه های تشخیص کروناست، بانک اطلاعاتی کرونا مثبت ها به سامانه های حمل و نقل عمومی متصل اند.
فرهادی تصریح کرد: بدین سان ستادملی به شکلی سفر را آزاد نکرده است بله گفته “ممنوع نیست” که این دو کلمه بار ویرایشی متفاوتی دارد یعنی سفارش ما این است که تاجایی که امکان دارد مردم سفر نروند. ما بعنوان وزارت بهداشت اعتقاد داریم هرچه تماس ها در مسافرت و دید و بازدیدها کمتر شود مردم خیالشان راحتتر است.

منبع:

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.