جراحان روس عمل قلب باز را با وجود آتش سوزی در بیمارستان به پایان رساندند

به گزارش یسکافه گروهی از جراحان در روسیه روز گذشته (جمعه) یک عمل جراحی قلب باز را با وجود آتش سوزی در ساختمان بیمارستانِ محل جراحی در شهر ˮبلاگووشچنسکˮ با موفقیت به پایان بردند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این عمل جراحی در حالی با وجود آتش گرفتن سقف چوبی بیمارستان ادامه یافت که امدادرسانان ۶۰ تن از بیماران را به خارج از بیمارستان منتقل کردند. تیم جراحی هشت نفره با وجود اینکه دود ناشی از آتش سوزی درون ساختمان بیمارستان پخش شده بود تصمیم به ادامه عمل قلب باز گرفت.
والنتین فیلاتوف، رئیس بخش عمل قلب در این بیمارستان در مورد ادامه عمل جراحی همزمان با آتش سوزی اظهار داشت: نمی توانستیم کار را متوقف نماییم. ما باید این بیمار را نجات می دادیم و همه کار کردیم.
مسؤلان امور اضطراری در استان آمور در شرق روسیه همزمان با آتش سوزی تلاش کردند تا مانع از قطع جریان برق در اتاق عمل شوند. ماموران آتش نشانی هم توانستند از پخش دود ناشی از حریق در اتاق عمل جلوگیری نمایند.
بیماری که پزشکان در حال انجام عمل قلب باز روی او بودند بعد از آخر جراحی به یک بیمارستان دیگر منتقل شد.
به گزارش یورونیوز، آتش سوزی در بیمارستان بلاگووشچنسک در نهایت تلفاتی به دنبال نداشت. دلیل آغاز آتش سوزی مشکل الکتریکی در ساختمان عنوان شده است. مقامات محلی وعده داده اند که بزودی از تیم جراحی و آتش نشانانی که در عملیات اطفای حریق نقش داشتند تقدیر خواهند کردند.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.