یافته جدید محققان؛ کفیر از بروز توفان سیتوکینی در بیماران کرونائی پیشگیری می کند

یسکافه: نتایج مطالعه جدید نشان میدهد ماست تخمیرشده موسوم به کفیر می تواند از بروز توفان سیتوکینی پیشگیری نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از تایلند مدیکال نیوز، نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد مولکول های موجود در نوعی ماست معروف به کفیر، با مسدود کردن ارتباط بین سلول ها، توانایی مبارزه با باکتری های بیماری زا را دارند.
این گزارش همین طور نویدبخش مبارزه با باکتری های مقاوم در مقابل آنتی بیوتیک است و به جلوگیری از بروز توفان سیتوکینی که توسط کروناویروس اتفاق می افتد، کمک می نماید.
کفیر نوشیدنی لبنی پروبیوتیکی تخمیر شده است که بوسیله ریختن دانه های کفیر حاوی مخمر و باکتری اسیدلاکتیک در شیر گاو یا بز تولید می شود.
پروبیوتیک ها به عملکردهای ایمنی بدن کمک می کنند، بر توازن جمعیت میکروبی در سیستم گوارش تأثیر می گذارند و بطور بالقوه از بدن در مقابل عفونت های باکتریایی محافظت می کنند.
به گفته پژوهشگران، خواص سالم پروبیوتیک ها در ماست به شکل گسترده ای شناخته شده است، و یافته ها نشان میدهد که چقدر آنها می توانند داروهای مؤثری باشند.
تیم تحقیق نشان داد که مولکول های ترشح شده از کفیر قادر به کاهش قابل توجه شدت ویروس وبا می شوند. اثر ضدباکتریایی مبتنی بر اختلال در ارتباط بین سلول های باکتریایی بود که یک رویکرد امیدوارکننده در مقابله با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک است.
نکته جالب توجه این است که در مطالعه پیگیری، دانشمندان مشاهده نمودند که مولکول های جدا شده دارای خاصیت های ضدالتهابی شایان توجهی در وضعیت مختلف پاتولوژیکی و مدلهای بیماری هستند. بعنوان مثال، نتایج تجربی نشان داد که این مولکول ها بطور مؤثری موش های مبتلا به یک توفان سیتوکینی کُشنده را بهبود می بخشند؛ توفان سیتوکینی، پاسخ ایمنی شدید و یکی از دلیلهای اصلی مرگ در بیماران کرونائی است.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.