کارشناس فرآورده های سلامت عنوان کرد؛ کنترل فشارخون بالا با مصرف غلات کامل

کارشناس نظارت و پایش فرآورده های سلامت، اظهار داشت: برای پیش گیری از ابتلاء به فشارخون بالا، مصرف غلات کامل بجای غلات تصفیه شده سفارش می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباب رژیم غذایی DASH توضیحاتی ارائه کرد و اضافه کرد: دش مخفف عبارت «Dietary Approaches to Stop Hypertension» به مفهوم «رویکرد خوراکی برای توقف فشار خون بالا» است.
وی افزود: همچون این سفارش ها به مصرف غلات کامل بجای غلات تصفیه شده، استفاده از میوه و سبزیجات به ویژه مواردی که حاوی پتاسیم بیشتری هستند نظیر موز، سیب، کشمش، کلم بروکلی و…، مصرف لبنیات کم چرب، ماهی و گوشت های کم چرب و کاهش مصرف نمک و چربی ها و شیرینی ها در طول روز است.
نافعی اضافه کرد: برای پیش گیری از ابتلاء به فشارخون بالا، مصرف غلات کامل بجای غلات تصفیه شده سفارش می شود.
وی، سفارش هایی درباب تغییر عادات مصرف نمک و یافتن جایگزین برای طعم دادن به مواد غذایی نظیر استفاده از سماق، لیموترش، ادویه ها و…، ارائه داد و در ادامه به نحوه خرید سالم اشاره نمود و اظهار داشت: توجه به برچسب محصولات و بررسی نشانگر رنگی مباحث مهمی است که هر شهروند باید آگاهی لازم را داشته باشد.
نافعی با تاکید از پرهیز از خرید هرگونه نمک بی نام و نشان و فاقد پروانه بهداشتی ساخت، اشاره کرد: مراجعه منظم به پزشک کلید کنترل فشارخون شما است.
وی اضافه کرد: اندازه گیری فشارخون در منزل و نگهداری نتایج ثبت شده، میزان تأثیر تغییر شیوه زندگی را مشخص می کند همین طور به پزشک خودتان کمک می نماید تا به عارضه هایی که ممکنست وجود داشته باشد، آگاه شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.