ستاری در مراسم رونمایی از ۱۶ محصول ایران ساخت حوزه سلول های بنیادی: زیست بوم پژوهش با تزریق سرمایه بخش خصوصی تثبیت می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم رونمایی از 16محصول حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به توسعه پژوهش در کشور بر حفظ زنجیره آن اصرار کرد و تصریح کرد: زیست بوم پژوهش با تزریق سرمایه بخش خصوصی تثبیت می شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به شکل گیری زیست بومی جدید در زمینه پژوهش کشور، اظهار داشت: باید تلاش نماییم این زیست بوم را تثبیت نماییم و سرمایه بخش خصوصی را به این سمت سوق دهیم تا این اقدام با سرعت صورت گیرد. با پول بخش دولتی در بخش پژوهش به محصول نمی رسیم. تولید نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی است. پول دولت دراین زمینه به گسترش زیرساخت ها و تربیت نیروی انسانی منجر می شود نه تولید محصول.
رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اضافه کرد: باید دانشگاه ها به سمت کسب درآمد از فروش فناوری و محصولات شرکت های دانش بنیان خود حرکت کنند. شکل گیری نواحی نوآوری و پارک ها در اطراف دانشگاه ها نویدبخش اتفاقات خوب در زمینه توسعه فناورانه علمی و فناوری در کشور است. حفظ قدرت دانش، هنر ما است. باید تلاش نماییم تعداد و فروش شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به این که باید زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور تکمیل شود، بیان کرد: شکل گیری زنجیره تولید تا تبدیل مقالات به محصول در کشور ضروری می باشد. باید دانشگاه ها و دیگر اجزای این زیست بوم کنار یکدیکر قرار گیرند.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، «آمنیودیسک یک پانسمان زیست پایه (بیولوژیک) از جنس پرده آمنیوتیک انسان»، «فرآورده های پوستی»، «کیت استخراج اگزوزوم»، «کیت های MULTIPLEX» همچون محصولاتی هستند که امروز رونمایی شدند. این رونمایی ها با هدف معرفی آخرین دستاوردهای حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام شد تا بعد از معرفی این توانمندی ها، بازار داخلی و جهانی پذیرای این محصولات شود. هم اکنون ۶۰۰ محصول در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور ارائه شده است که امروز ۱۶ مورد از آنها رونمایی گردید. محصولاتی که هر کدام می توانند بازار بزرگی در داخل کشور داشته باشند و قدم بزرگی برای درمان بیماریها محسوب شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.