درمان بموقع کودکان مبتلا به سرطان با راه اندازی واحد پزشکی هسته ای

به گزارش یسکافه رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان از طریق اندازی واحد پزشکی هسته ای با حمایت های هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبرداد و اظهار داشت: تهیه دستگاه اسپکت سی تی در این بیمارستان منجر به تشخیص و درمان بموقع کودکان مبتلا به سرطان، تشخیص عفونت ها و ضایعات استخوانی از بدو تولد تا سنین بالاتر می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر شروین رضایی بدو، عنوان کرد: تشخیص بموقع سرطان نوزادان و کودکان، عفونت ها یا ضایعات استخوانی و… در مراحل اولیه از موارد بسیار حساسی بوده که امکان دارد به روش های معمول تشخیص داده نشوند ولی با استفاده از دستگاه اسپکت سی تی امکان سریع تشخیص وجود داشته و این از مزایای دستگاه اسپکت سی تی است.

وی با اشاره به اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کمک شایانی به تأمین تجهیزات پزشکی سرمایه ای مورد نیاز بیمارستان مرکز طبی کودکان کرده است، اضافه کرد: این تجهیزات شامل دستگاههای MRI، آنژیوگرافی، اسپکت سی تی، رادیولوژی، سونوگرافی تخصصی برای کودکان، ونتیلاتور و… است.

بدو خاطرنشان کرد: مرکز طبی تنها بیمارستانی است که MRI تخصصی کودکان را دارد و خوشبختانه طی قراردادی که با هیات امنای صرفه جویی ارزی منعقد کردیم ظرف چند ماه این دستگاه تحویل بیمارستان شد و افتتاح واحد MRI بعنوان تنها MRI تخصصی کودکان از زمان راه اندازی تابحال به صورت ۲۴ ساعته درحال عرضه خدمت است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان اظهار داشت: بنده از صمیم قلب از هیات امنای صرفه جویی ارزی قدردانی و تشکر می کنم چونکه اگر اقدامات هیات امنای صرفه جویی ارزی نبود در تشخیص و درمان کودکان بعنوان بیمارستان مرجع گرفتار مشکل می شدیم.

وی خاطرنشان کرد: تأمین دستگاههای تجهیزات پزشکی از جانب هیات امنا همچون ونتیلاتور سرپایی برای کودکان، کمک شایانی در درمان بیماری های خاص داشته و حتی در صورت ضرورت به صورت امانت به این کودکان می دهیم تا در منزل بتوانند از آنها استفاده کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان افزود: این بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی مخصوص کودکان است و مقرر است مرکز طبی شماره ۲ کودکان هم با ظرفیت ۲۵۰ تخت طی چندین ماه آینده به مرکز طبی ۱ ملحق شود بنابراین در مجموع ما ۶۰۰ تخت خواهیم داشت که تعداد زیادی از این تخت ها هم توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تهیه شده است.

بدو اظهار داشت: هم اکنون مرکز طبی کودکان شماره ۱ بیشتر از ۲۵ بخش فوق تخصصی، ۷ بخش ICU یا مراقبت های ویژه و ۱۶ اتاق عمل دارد. در این بیمارستان پیوند سلول های بنیادین، جراحی های پیچیده و تخصصی کودکان، جراحی قلب، مغز و اعصاب، اورولوژی کودکان و… به صورت تخصصی برای کودکان انجام می شود که به عبارتی میتوان گفت ردپایی از کمک ها و حمایت های ارزشمند هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در تمامی بخش های این بیمارستان وجود دارد.

گفتنی است، مرکز طبی ۲ بزودی افتتاح می گردد. ازاین رو با تمهیدات در نظر گرفته شده یک دستگاه سی تی اسکن توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تحویل این بیمارستان شده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.