وزیر بهداشت: امیدواریم تا ۲ هفته دیگر واکسیناسیون ۷ تا ۱۸ ساله ها را شروع نماییم

به گزارش یسکافه کرمانشاه وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری واردات واکسن برای دانش آموزان، اظهار داشت: امیدواریم تا دو هفته دیگر واکسیناسیون افراد 7 تا هیجده سال را در کشور شروع نماییم.
دکتر بهرام عین اللهی امروز (25 شهریور) در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تسریع واکسیناسیون کرونا در کشور، اظهار داشت: تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون است و بدین سبب نیاز است که روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری گیرد.
وی با اشاره به تامین مناسب واکسن در کشور، اظهار داشت: هم اکنون مهم ترین شاخص عملکرد استانها برای ما برمبنای موفقیت آنها در مقابله با کرونا که همان تسریع در روند واکسیناسیون است، می باشد.
عین اللهی با اشاره به روند واکسیناسیون دانشجویان، از بازگشایی حضوری دانشگاه های علوم پزشکی از مهرماه آگاهی داد و اضافه کرد: آموزش مجازی در رشته های پزشکی کاربردی نیست و باتوجه به واکسیناسیون دانشجویان از مهرماه این دانشگاه ها بازگشایی خواهند شد.
وی ادامه داد: درباب سایر دانشگاه ها هم با اتمام واکسیناسیون دانشجویان، وزیر علوم دراین زمینه تصمیم گیری خواهدنمود.
امیدواریم تا 2 هفته دیگر واکسیناسیون 7 تا 18 ساله ها را شروع کنیم
وزیر بهداشت از پیگیری برای واردات واکسن دانش آموزان هم آگاهی داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم که واکسن افراد 7 تا 18 سال را هم تامین نماییم و امیدوار هستیم از دو هفته دیگر واکسیناسیون این گروه های سنی هم صورت گیرد.
عین اللهی اشاره کرد: تعداد محدودی واکسن برای افراد زیر 18 سال در اختیار داشتیم که این واکسن ها برای 17 ساله ها که در آستانه کنکور سراسری هستند تزریق شد تا بتوانند با فراغ بال بیشتری در کلاس های آمادگی کنکور حاضر شوند.
وی درباب بازگشایی مدارس هم اظهار داشت: برنامه ما این است که واکسیناسیون افراد زیر 18 سال و والدین آنها هم انجام گیرد تا با خیال آسوده بازگشایی مدارس هم انجام گیرد.
عین اللهی اضافه کرد: این نکته را باید تصریح کرد که واکسیناسیون به مفهوم اختتام کرونا و کنار گذاشتن رعایت پروتکل ها نیست و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی حتی با اتمام واکسیناسیون تمام گروه های سنی باید ادامه داشته باشد.
عین اللهی اشاره کرد: همه باید به زندگی با کرونا و رعایت پروتکل ها عادت نماییم و مردم باید بدانند که واکسن تنها سیستم دفاعی بدن را در مقابل این ویروس قوی می کند و این به مدلول عدم مبتلاشدن به کرونا نیست و واکسن تنها می تواند از شدت بیماری بکاهد.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به انتشار برخی شایعات درباب واکسن کرونا، اظهار داشت: از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند و حتما برای تزریق واکسن اقدام نمایند.
عین اللهی اظهار داشت: آمارها نشان میدهد هم اکنون فوتی های کرونا در کشور از میان کسانی است که واکسنی تزریق نکرده اند.
محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه برداشته شد/ از امروز همه افراد بالای 18 سال واکسینه می شوند
وزیر بهداشت در ادامه از برداشته شدن محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه آگاهی داد و اضافه کرد: از امروز تمام افراد بالای 18 سال در این استان باید واکسینه شوند.
وی ادامه داد: کرمانشاه یک استان مرزی است و مرزهای این استان میتوانند محلی برای ورود ویروس به کشور باشند و نیاز است که سریعا تمام گروه های هدف این استان (افراد بالای 18 سال) در مقابل کرونا واکسینه شوند.
عین اللهی اشاره کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید ظرفیت واکسیناسیون در استان را دو برابر کرده و شیفت های کاری مراکز واکسیناسیون را بالا برند و امیدواریم با این اقدامات تا 10 روز دیگر واکسیناسیون در این استان اختتام گیرد.
وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از مراکز درمانی استان، تجهیزات و امکانات این مراکز را امیدبخش توصیف کرد و از تمام مسئولان دانشگاه درباب عملکردی که در حوزه واکسیناسیون و درمان بیماران کرونائی داشتند قدردانی نمود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.