محققان انگلیسی می گویند؛ مصرف میوه و سبزیجات و ورزش سبب افزایش حس شادی می شود

یسکافه: تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات و ورزش می تواند سطح شادی را افزایش دهد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، در صورتیکه ارتباط بین سبک زندگی و حس آرامش قبلاً اثبات شده است و اغلب در کمپین های بهداشت عمومی برای تشویق به پیروی از رژیم های سالم غذایی و انجام ورزش استفاده می شود، یافته های جدید پژوهشگران دانشگاه کنت انگلیس نشان میدهد که بین سبک زندگی و احساس رضایت از زندگی نیز رابطه مثبت وجود دارد.
یافته ها نشان میدهد که مردان بیشتر ورزش می کنند و زنان میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند.
با توجه به این که بیماریهای سبک زندگی علت اصلی بیماری و مرگ و میر در سراسر جهان هستند، این یافته ها می تواند نتایج قابل توجهی در سیاست سلامت عمومی داشته باشد.
دکتر «آدلینا گشواندتنر»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «حرکت های رفتاری که به برنامه ریزی برای تقویت اهداف طولانی مدت کمک می نماید، به احتمال زیاد در حفظ یک شیوه زندگی سالم مفید خواهد بود. شیوه زندگی بهتر نه فقط ما را سالم تر می کند بلکه شادتر هم می سازد و این یک وضعیت بُرد-بُرد قطعی است.»
در سال های اخیر تغییر بیشتری در انتخاب شیوه زندگی سالم به وجود آمده است. بگفته پژوهشگران، اینکه ثابت شود خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و ورزش می تواند حس شادی را افزایش داده و مزایای سلامتی را نیز به همراه داشته باشد، یک پیشرفت مهم می باشد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.