آمار جهانی مبتلایان، فوتی ها و بهبودیافتگان کرونا

به گزارش یسکافه شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تابحال به 232 میلیون و 607 هزار و 643 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 762 هزار و 64 نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است و 209 میلیون و 242 هزار و 136 نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۷۰۶ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۶ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۳ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از۵۹۴ هزار و هند با بیش از ۴۴۷ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۳ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۳، ۷۵۰، ۹۸۳ ۷۰۶، ۳۱۷ ۲ هند ۳۳، ۶۷۸، ۷۸۶ ۴۴۷، ۲۲۵ ۳ برزیل ۲۱، ۳۵۱، ۹۷۲ ۵۹۴، ۴۸۴ ۴ انگلیس ۷، ۶۶۴، ۲۳۰ ۱۳۶، ۱۶۸ ۵ روسیه ۷، ۴۲۰، ۹۱۳ ۲۰۳، ۹۰۰ ۶ ترکیه ۷، ۰۳۹، ۵۰۰ ۶۳، ۱۶۶ ۷ فرانسه ۶، ۹۹۴، ۳۱۹ ۱۱۶، ۴۶۳ ۸ ایران ۵، ۵۳۳، ۵۲۰ ۱۱۹، ۳۶۰ ۹ آرژانتین ۵، ۲۵۰، ۴۰۲ ۱۱۴، ۸۶۲ ۱۰ کلمبیا ۴، ۹۵۱، ۶۷۵ ۱۲۶، ۱۴۵ به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بر طبق آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.