ویروس شناخته شده ای که کودکان را تهدید می کند

به گزارش یسکافه مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده اخطار داد که یک ویروس شناخته شده می تواند تهدید جهانی بعدی برای سلامت کودکان باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می تواند به یک تهدید جهانی تبدیل گردد و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به آن قرار دارند. کارشناسان نگران هستند که در صورت ادامه همه گیری، شیوع بیماری سرخک و عفونتی که در کودکان ایجاد می کند، اجتناب ناپذیر باشد.
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام نمود که همه گیری کووید-۱۹ سبب تاخیر قابل توجهی در اجرای برنامه های واکسیناسیون ضد بیماری سرخک شده است. به این ترتیب، در حالیکه موارد مبتلا شدن به سرخک در دوران همه گیری به میزان چشم گیر پایین بوده اما خطر فزاینده شیوع این بیماری در آینده وجود دارد چون که روند پیشرفت ها در جهت ریشه کنی سرخک کند شده است.
در سال ۲۰۲۰ که نخستین سال آغاز همه گیری بود، تزریق نخستین دُز واکسن سرخک به بیشتر از ۲۲ میلیون نوزاد به علت اعمال قرنطینه و توقف موقت فعالیتهای اقتصادی انجام نگرفت. گفته می شود این رقم سه میلیون بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.
به گزارش یسکافه به نقل از مدیکال دیلی، سرخک یک عفونت دوران کودکی است که پیش از این بسیار رایج بود، اما واکسیناسیون به مهار آن کمک کرد و حتی میزان بروز آن در کودکان خیلی از نقاط جهان کاهش پیدا کرد. این بیماری می تواند با نتایج جدی همراه باشد و حتی کشنده است. هرچند از زمان آغاز تزریق واکسن سرخک میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کاسته شده است با این وجود همچنان سالانه بیشتر از ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر مبتلا شدن به این بیماری جان خویش را از دست می دهند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.