مطالعات نشان می دهد؛ خوردن صبحانه پیش از ۷ بامداد سبب افزایش طول عمر می شود

یسکافه: گفته می شود که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، اما پژوهشگران حالا براین باورند که خوردن این وعده در بامداد زود می تواند به داشتن عمر طولانی تر کمک نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، خوردن صبحانه پیش از ساعت ۷ بامداد می تواند طول عمر را افزایش دهد اما مطالعات نشان می دهد که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ بامداد به بعد می تواند سبب مرگ سریع شود.
تحقیقات قبلی نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب ساعت داخلی بدن را مختل می کند و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را بیشتر می کند. اما مطالعات کمی به این مساله پرداخته اند که آیا زمان خوردن صبحانه تأثیر مشابهی دارد یا خیر.
محققان دانشگاه نیویورک سیتی بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه تحت نظر گرفتند.
داوطلبان زمان خوردن غذا را ثبت کردند و دانشمندان این زمان را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مطابقت دادند.
نتایج نشان داد کسانی که بین ساعت ۶ تا ۷ بامداد صبحانه می خورند، شش درصد کمتر از افرادی که بطور منظم ساعت ۸ بامداد صبحانه می خورند، در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیماریهای مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان هستند. همین طور خطر مرگ سریع در این افراد در مقایسه با کسانی که نخستین وعده غذایی شأن را ساعت ۱۰ بامداد می خورند، ۱۲ درصد کمتر است.
محققان معتقدند نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا» بدن- برنامه ریزی داخلی بدن که ترشح هورمون های در رابطه با تغذیه مانند انسولین را کنترل می کند- را مختل می کند.
این هورمون به سوزاندن گلوکز در جریان خون کمک می نماید و سطح آن در اوایل بامداد به اوج خود می رسد.
دیر غذا خوردن ممکنست به این معنا باشد که بدن به تدریج میزان انسولین و گلوکز خون را می کاهد که منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.