عوارض احتمالی کووید در زنان آبستن واکسینه نشده

نتایج یک بررسی انتشار یافته در ˮمجله پزشکی نیچرˮ نشان می دهد: بیماری کووید-۱۹ می تواند مشکلات در ارتباط با زایمان و حاملگی را در میان زنان آبستن واکسینه نشده ایجاد نماید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بر مبنای مطالعه ای در اسکاتلند در مورد حاملگی و بیماری کووید-۱۹ مشخص شد که بیشتر عوارض زایمان در زنان واکسینه نشده رخ داده است. طبق این بررسی، خانمهایی که اواخر دوره حاملگی خود به کووید-۱۹ مبتلا می شوند، در مقابل عوارض ناشی از زایمان صدمه پذیر هستند.
همینطور احتمال بروز عوارض در این زنان بیشتر از زنانی است که در مراحل اولیه حاملگی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند یا اصلا به کووید-۱۹ مبتلا نشده اند. یافته ها نشان داد که زایمان زودرس، مرده زایی و مرگ و میر نوزادان در بین خانمهایی که ۲۸ روز یا کمتر از تاریخ زایمان به کروناویروس مبتلا شده اند، شایع تر است.
متخصصان اظهار داشتند که باید برای تسریع روند واکسیناسیون در زنان آبستن که میزان واکسیناسیون در بین آنها بسیار کمتر از عموم زنان است، اقدامات بیشتری صورت گیرد.
این تیم از متخصصان داده های در ارتباط با تمام زنان آبستن در اسکاتلند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که شامل بیشتر از ۸۷ هزار زن آبستن از زمان شروع واکسیناسیون در دسامبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ است. میزان واکسیناسیون در مدت زمان انجام مطالعه در زنان آبستن در مقایسه با دیگر زنان ۱۸ تا ۴۴ ساله کمتر بوده است.
متخصصان دریافتند که میزان مرگ و میر جنین یا نوزاد در بین نوزادانی که ۲۸ روز بعد از ابتلای مادرشان به کووید-۱۹ به دنیا آمده بودند، ۲۳ مورد در هر ۱۰۰۰ مورد تولد بوده است. همینطور تمام مرگ و میر نوزادان در ارتباط با مادرانی بوده که در زمان مبتلا شدن به کووید-۱۹ واکسینه نشده بودند.
به گزارش یسکافه به نقل از هندوستان تایمز، به قول متخصصان همینطور حدود ۱۷ درصد از نوزادانی که در مدت ۲۸ روز بعد از ابتلای مادر به کووید-۱۹ متولد شده بودند، زودتر از موعد مقرر یعنی حدود سه هفته زودتر به دنیا آمده بودند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.