شناسایی ۷۳۷ بیمار جدید کرونائی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

یسکافه: خراسان رضوی مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی 737 بیمار جدید مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش این دانشگاه آگاهی داد.

دکتر محمد پهلوان در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینکه روند مبتلاشدن به بیماری کرونا و شناسایی بیماران در بخش های سر پایی و بستری افزایشی است، اشاره کرد: طی روز گذشته ۱۰۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

وی با اشاره به بستری ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه مربوط به این دانشگاه اشاره کرد: هم اکنون بهترین راه حل برای جلوگیری از ورود به موج کرونا و لطمه های ناشی از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واکسیناسیون، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هم اکنون تمام واکسن های معرفی شده برای تزریق دوز سوم کرونا در پایگاه های واکسیناسیون تحت پوشش این دانشگاه موجود است، اضافه کرد: هم اکنون واکسن های بهارات، آسترازنکا، سینوفارم، پاستوکووک پلاس و اسپایکوژن در پایگاه های واکسیناسیون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است.

وی افزود: تا کنون ۹۴.۸۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز نخست واکسن کرونا و ۸۲ درصد دوز دوم این واکسن را دریافت کرده اند. همین طور طی روز گذشته ۲۰ هزار و ۹۹ دوز واکسن به گروههای هدف تزریق شده و هم اکنون تمام پایگاه های واکسیناسیون در آمادگی کامل قرار دارد.

پهلوان با اشاره به این که تکمیل واکسیناسیون(هر سه دوز) نقش موثری در افزایش ایمنی بدن در مقابل کرونا دارد، اظهار داشت: ۲۰.۳۱ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر نظر این دانشگاه تا کنون دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسینان گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان شروع شده، عنوان کرد: هنوز دراین زمینه ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.