وزیر بهداشت: گیاهان دریایی بوشهر می توانند در زمینه دارو پراهمیت واقع شوند

بوشهر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: گیاهان و منابع مغذی دریایی در استان بوشهر می تواند در زمینه دارو پراهمیت واقع شود.
بهرام عین الهی در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری اذعان کرد: استان بوشهر با وجود استعدادها، وجود دریا و منابع عظیم خود، محرومیت های بسیاری در همه ی حوزه ها دارد که امیدواریم در عرصه بهداشت ما بتوانیم به رفع محرومیت ها بپردازیم.
وی ضمن یادآوری برنامه وزارت بهداشت برای عدالت و تعالی اشاره کرد: کرونا واقعیت ها را نشان داد و هر جا که مردم همکاری کردند، قدرت حاکم شد؛ همچنان که با روی کارآمدن دولت مردمی و حمایت مردم از دولت برای کمک در زمینه واکسن، چه دریافت واکسن و چه تزریق واکسن و طرح هایی چون شهید سلیمانی، قدرت اصلی که مردم بودند، نشان داده شد.
وی افزود: همه گیری امیکرون در سراسر جهان و تلفات بسیار کمتری که در ایران نسبت به سایر کشورها شاهد آن بودیم، نشان میدهد هر حرکتی که مردم خواهان آن باشند حتما موفق خواهد بود.
عین اللهی توجه به رشد جمعیت را ضروری دانست و اضافه کرد: ما قرارگاه جوانی جمعیت را هفته پیش ایجاد کردیم و امیدواریم در بوشهر هم با راه اندازی این قرارگاه شاهد روند رو به افزایش جوانی جمعیت باشیم.
وزیر بهداشت اشاره کرد: در چند سال اخیر بنا به دلیلهای مختلف با یکی از صدمات اصلی کشور و فرهنگ غلط کنترل جمعیت مواجه شدیم که ضمن تاثیر عوامل خارجی، رشد نزولی جمعیت را در پی داشته است.
عین اللهی ضمن اشاره به تاثیرات فرزند آوری، تصریح کرد: فرزندآوری موجب نشاط، کاهش مشکلات روانی و تحکیم خانواده خواهد شد و خیلی از طلاق های امروزه به سبب نداشتن فرزند اتففاق می افتد.
وی در ادامه اظهار داشت: شبکه های بهداشتی در وضعیت خوبی نیست و از آنجا که پیشگیری مقدم بر درمان است، نیازمند تقویت شبکه های بهداشتی از تقویت بهورز تا تقویت سیستم ها خواهیم بود.
وزیر بهداشت، ضمن اشاره به مجاورت بوشهر با دریا اضافه کرد: وجود دریا در بوشهر بسیار حائز اهمیت بوده و گیاهان و منابع مغذی مملو از آن در دریا، می تواند در زمینه دارو چه در استان بوشهر و چه در سطح کشور بسیار پر اهمیت واقع شود.
بهرام عین اللهی افزود: آمایش سرزمینی جهت استفاده از نعمت های خدادادی و مختص هر استان باید مورد توجه قرار گیرد و استان بوشهر با ظرفیت حداکثری خود قابلیت جذب سرمایه گذار در زمینه بهداشت را داشته و می تواند در کشور بسیار موثر باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.