مطالعات نشان می دهد؛ افسردگی عارضه خشکی چشم را وخیم تر می کند

یک مطالعه جدید نشان میدهد وقتی افراد هم مبتلا به خشکی چشم مزمن و هم افسردگی هستند، علایم چشمی آنها ممکنست بدتر شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بگفته پژوهشگران، ماهیت دقیق این ارتباط مشخص نیست: آیا افسردگی بر شدت بیماری خشکی چشم تأثیر می گذارد؟ یا علایم چشمی دردسرساز موجب افسردگی می شود؟
اما نکته این است که افسردگی و خشکی شدید چشم را می توان به هم مرتبط کرد و بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید این مساله را بدانند.
به گفته مؤسسه ملی چشم ایالات متحده، خشکی چشم عارضه ای بسیار شایع است اما شدت آن بسیار متفاوت است: خیلی از افراد خشکی چشم خفیف تری دارند که بطورمثال ناشی از خیره شدن به کامپیوتر در تمام روز است و می توان آنرا با قطره های چشمی بدون نسخه کنترل کرد.
سایر افراد علایم شدیدی دارند که گاهی با تعدادی از بیماریهای خودایمنی مانند سندرم شوگرن و آرتروز مفصلی مرتبط می باشد.
مطالعات گذشته نشان داده است که افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم، نرخ افسردگی بالاتر از حد متوسط دارند. مطالعه جدید، ارتباط بین افسردگی و علایم و نشانه های شدیدتر خشکی چشم را نشان میدهد.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که از بین ۵۳۵ بزرگسال مبتلا به بیماری خشکی چشم، افرادی که مبتلا به افسردگی بودند، عموماً در طول مطالعه یک ساله علایم چشمی شدیدتری داشتند.
به گفته پژوهشگران، دلیلهای این ارتباط معین نیست اما یک احتمال این است که افسردگی می تواند تأثیر زیادی بر عادات سبک زندگی داشته باشد. بگفته پژوهشگران، اگر فرد مبتلا به افسردگی، برای مثال، زمان بیشتری را در مقابل تلویزیون و صفحه نمایش کامپیوتر سپری کند، می تواند با تشدید علایم خشکی چشم روبرو شود.
یک احتمال دیگر این است: عوامل زمینه ای مشترک ممکنست در افسردگی و بیماری خشکی چشم نقش داشته باشند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.