نکاتی برای حفظ سلامتی هنگام وقوع طوفان گردوخاک

به گزارش یسکافه طوفان های گرد و غبار در گروه حوادث طبیعی قرار می گیرند و زمانی رخ می دهند که وزش شدید باد ذراتی همچون شن، خاک و سایر ذرات ریز را از بیابان ها و مناطق نیمه خشک وارد مناطق شهری می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، طوفان های گرد و غبار و ریزگردها امکان دارد اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان داشته باشند و به صورت خاص برای افرادی که گرفتار مشکلات تنفسی هستند، مضر است. استنشاق گرد و غبار کوچک یا ریز می تواند به اعماق ریه ها نفوذ و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد نماید.
عوارض طوفان گرد و غبار برای سلامتی چیست؟بنابر گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی “ACT” (قلمرو پایتختی استرالیا)، علایم رایجی که امکان دارد در اثر قرار گرفتن در معرض طوفان گرد و غبار در بدن بروز کند، عبارتند از:
* خارش یا سوزش چشم
* تحریک شدن گلو
* تحریک شدن پوست
* سرفه یا عطسه کردن
* مشکلات تنفسی همچون حملات آسم
در صورت مبتلا شدن به بیماری قلبی یا ریوی سفارش های پزشک معالج خویش را رعایت کنید. همینطور در صورت احساس گرفتگی قفسه سینه، خس خس سینه، مشکل در تنفس یا تداوم این علایم لازم است از نیروهای اورژانس کمک بگیرید.
چه اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه ای میتوان انجام داد؟همچنین اقدامات احتیاطی زیر می تواند به شما در به حداقل رساندن نتایج ناشی از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار کمک کند:
* در صورت امکان منطقه جغرافیایی آلوده را ترک کنید.
* از خانه خارج نشوید، پنجره ها و درها را بسته نگه دارید.
* در محل های دارای تهویه مطبوع حضور داشته باشید.
* از انجام حرکات ورزشی شدید بخصوص اگر به بیماری قلبی یا ریوی مبتلا هستید، خودداری کنید.
* در صورت مبتلا شدن به بیماری آسم مصرف داروی خویش را ادامه دهید و در صورت نیاز با پزشک معالج مشورت کنید.
* در صورت احتیاج به حضور در فضای باز از ماسک فیلتردار استفاده کنید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.