تازه ترین آمار مبتلایان، فوت شدگان و بهبودیافتگان کرونا در جهان

یسکافه: شمار مبتلایان به کووید-19 در جهان تا حالا به 507 میلیون و 912 هزار و 150 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 236 هزار و 644 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 460 میلیون و 297 هزار و 239 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برمبنای آمارهای رسمیِ همه گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۲.۵ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار گرفته است.
همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۳ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۲ هزار جان باخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان شمرده می شود و بعد از آن هند با بیش از ۵۲۲ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی در این لیست جهانی است.
در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۸ میلیون مبتلا اکنون رکورددار مبتلاشدن در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونائی در جهان است. همین طور روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۴ هزار قربانی، اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونائی را در میان کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.
جدول جهانی پاندمی کرونابنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۸۲، ۵۵۳، ۰۵۸۱، ۰۱۷، ۶۰۹۲هند۴۳، ۰۵۲، ۴۲۵۵۲۲، ۱۱۶۳برزیل۳۰، ۳۳۰، ۶۲۹۶۶۲، ۵۵۶۴فرانسه۲۸، ۰۷۶، ۰۱۷۱۴۴، ۷۹۹۵آلمان۲۳، ۹۱۵، ۴۳۷۱۳۴، ۲۸۴۶انگلیس۲۱، ۹۰۹، ۵۰۹۱۷۳، ۰۳۲۷روسیه۱۸، ۱۱۰، ۸۶۱۳۷۴، ۳۶۸۸کره جنوبی۱۶، ۷۵۵، ۰۵۵۲۱، ۸۷۳۹ایتالیا۱۵، ۹۳۴، ۴۳۷۱۶۲، ۲۶۴۱۰ترکیه۱۵، ۰۱۰، ۷۱۸۹۸، ۶۴۵همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۰۸ مورد مبتلاشدن و ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه شانزدهم در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
بر اساس آمار فوق بعد از ایالات متحده، هند و برزیل تا حالا در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، استرالیا، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، پرتغال، کانادا، فیلیپین، سوئیس، پرو، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده است.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزییات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا بروزرسانی می شود.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.