شناسایی نخستین بیمار مبتلا به آبله میمونی در نروژ

موسسه بهداشت عمومی نروژ اعلام نمود: نخستین مورد مبتلاشدن به آبله میمونی در بیماری که از یک سفر خارجی بازگشته بود، تایید شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این موسسه در اطلاعیه ای اعلام نمود: روز گذشته (سه شنبه) یک مورد مبتلاشدن به آبله میمونی در منطقه ویکن شناسایی شد.
گفته شده فرد مبتلا بتازگی به خارج از کشور سفر کرده است و این مورد با شیوع فعلی آبله میمونی در اروپا مرتبط می باشد. بنابر اعلام موسسه بهداشت عمومی نروژ، خطر انتقال بیشتر بیماری خیلی کم است برای اینکه مقامات بهداشتی تمام اقدامات لازم را انجام داده اند.
بتازگی صدها مورد مبتلاشدن به آبله میمونی در کشورهای اروپایی، استرالیا و ایالات متحده گزارش شده است. متخصصان هنوز در مورد راه های گسترش عفونت مطمئن نیستند برای اینکه آبله میمونی در کشورهای آفریقایی بومی است و بیشتر افراد مبتلا نه با مردم آفریقا تماس داشته اند و نه به این مناطق سفر کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک نیوز، آبله میمونی یک بیماری ویروسی نادر است که بطور معمول از حیوانات به افراد منتقل می شود. این بیماری می تواند بوسیله ترشحات بدن، قطرات تنفسی و سایر مواد آلوده منتقل شود. این بیماری بطور معمول منجر به تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی می شود.

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.