آخرین جزئیات خدمات پزشکی و درمانی به زائرین ایرانی حج تمتع

مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه، اظهار داشت: تیم های پزشکی و درمانی هلال احمر ایران تا کنون ۳۰۰ مورد خدمات ویزیت تخصصی به زائرین ایرانی حج تمتع عرضه کرده اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا رفعتی در تشریح خدمات درمانی عرضه شده به زائرین ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال احمر، اظهار داشت: از روز ۲۶ خرداد تا آخر روز گذشته، سوم تیرماه در مجموع ۳۰۰ مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و در مجموعه ها عرضه شده است.
وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده ۳۰ مورد بستری زائرین بیمار را در بیمارستان مکه مکرمه داشته ایم و ۷۴۷ مورد هم خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و… در مکه و مدینه به زائرین ایرانی عرضه شده است. همینطور ۱۸۴۶ مورد خدمات پرستاری، ۴۴۱۹ مورد نسخ درمانگاه ها، و ۳۶۴ مورد هم خدمات امداد و انتقال حجاج به مراکز درمانی انجام شده است.
وی با تکیه بر این که حال عمومی زائرین ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، به زائرانی که هنوز به عربستان سفر نکرده اند، سفارش کرد که اگر گرفتار بیماری دیابت و فشار خون هستند پیش از سفر به عربستان برای کنترل بیماری خود حتما با پزشک مشورت کنند و همینطور بیماران گرفتار فشار خون با مشورت پزشک خود در ایران؛ از داروهای مدر کمتر استفاده کنند.
مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه با اشاره به اینکه به علت گرمای عربستان امکان دارد زائرین در زمان انجام اعمال گرفتار گرمازدگی شوند، اظهار نمود: نوشیدن مایعات فراوان بویژه آب برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار کمک کننده است و زائرین حتی الامکان از نوشیدن نوشابه و آبمیوه های صنعتی اجتناب کنند.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، رفعتی در انتها بیان نمود: حجاج ترجیحا از هتل ها در ساعات اوج گرما و آفتاب خارج نشوند و انرژی خویش را برای ایام تشریق ذخیره کنند ولی اگر مجبور به خروج از هتل ها بودند، حتما از سایه بان و کلاه بهره برده و یا از مسیر سایه درختان و اماکنی که تابش آفتاب کمتر است، تردد کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.