وزیر بهداشت مطرح کرد نسخه نویسی الکترونیک، زمینه ساز افزایش راندمان و کاهش هزینه ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فناوری اطلاعات را موتور محرک همه فعالیت ها در سیستم سلامت برشمرد و اظهار داشت: توسعه حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، راندمان سیستم سلامت را در ارائه خدمت به مردم می افزاید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران با اشاره به پیشرفت دنیای فناوری اطلاعات و حوزه نرم افزارهای هوشمند در جهان اشاره کرد: در صورتیکه دنیا در جهش نرم افزاری به سر می برد و بصورت لحظه ای ابزار و تکنیک های نوظهوری در این عرصه به بازار می آید، دانشگاه های ما باید از تمام ظرفیت های فناورانه خود استفاده و آنها را بروزرسانی کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مگارایانه ها و هوش مصنوعی امروز در دنیا پیشرفت های گسترده ای داشته و ما باید در این عرصه صاحب ابتکار و نوآوری باشیم تا خدمات سیستم سلامت با حداکثر سرعت و با الگوی دسترسی عادلانه هوشمند به مردم ارائه شود.
آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع
وی یکی از فاکتورهای ارزیابی روسای دانشگاه ها را پیشرفت در فناوری اطلاعات عنوان و اشاره کرد: حرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت یک رویکرد منسجم را اتخاذ کنند. به عبارتی باید به سمت برقراری یک نظام یکپارچه اطلاعات در کشور حرکت کنیم؛ بدین سبب آنارشیسم اطلاعات باید خاتمه یابد و همگونی و هماهنگی بر عرصه فناوری اطلاعات حاکم شود.
عین اللهی به نقش فناوری اطلاعات در زمینه نظارت و ارزیابی اشاره و اظهار نمود: به آسانی می توان با نرم افزارهای پیشرفته، نظارت و ارزیابی را هوشمند کرد.
نسخه نویسی الکترونیک، زمینه ساز افزایش راندمان و کاهش هزینه ها
وی با اشاره به تحقق برنامه نسخه نویسی الکترونیک، اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی نشان داد که می توان هزینه ها را کاهش و راندمان را افزایش داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت هوشمندسازی درمان تاکید و بیان کرد: باید در بحث هوشمند سازی سیستم ها در بخش درمان، اهتمام ویژه صورت گیرد؛ چونکه هوشمندسازی از بروز خیلی از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.
وی در حوزه اهمیت یکپارچه سازی اطلاعات، اشاره کرد: نخستین شرط موفقیت یک پژوهش، جامعیت، دقت، صحت و بروزرسانی اطلاعات و داده هاست و در دسترس بودن چنین اطلاعاتی، کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری در سیستم سلامت را ارتقا خواهد داد.
عین اللهی همین طور پیشنهاد کرد باتوجه به گستردگی و حجم کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای پشتیبانی از طرح های خوب دراین زمینه، یک جشنواره سالانه همانند جشنواره های فارابی، خوارزمی و رازی اجرا شود و از پژوهش ها، طرح ها و برنامه های برتر حوزه فناوری اطلاعات، قدردانی به عمل آید.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه ناوگان متجاوز آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر، بزرگترین فجایع تاریخی را رقم زده و نشان دادند که به کودکان و زنان بی گناه هم رحم نمی کنند.
وی با اعلان اینکه حقوق بشر آمریکایی دروغی بیش نیست، اشاره کرد: ایران نیز همانند دیگر کشورهای دنیا دو سال و چند ماه با کرونا دست و پنجه نرم کرد و آنهایی که ادعای حقوق بشر دارند، ملت ایران را در این شرایط از دارو و تجهیزات محروم کردند. آنها می گفتند دارو و تجهیزات تحریم نیست؛ اما بانکی وجود نداشت که ما دارو و تجهیزات را بواسطه آن خریداری و بوسیله آن پول پرداخت نماییم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.