مدیرعامل سازمان انتقال خون مطرح کرد جای خالی اتوبوس های خون گیری در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر لزوم فراهم شدن امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور اظهار داشت: بهترین راه برای بهره مندی از مشارکت این قشر موثر کشور در اهدای خون، راه اندازی اتوبوس های خون گیری است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی جمالی، مهم ترین شاخص در تصمیم گیری های سازمان انتقال خون را میزان ذخایر خون عنوان نمود و اظهار داشت: برای پایداری و استمرار ذخایر خون باید از ظرفیت همه مناطق کمک گرفت و امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور نیز برقرار شود.

وی با اعلان اینکه در گذشته میزان ذخایر خون پنج روز در نظر گرقته می شد، اضافه کرد: طی ۳ ماه اخیر میانگین کشوری به حدود ۱۰ روز رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی اتوبوس های سیار خون گیری، اظهار داشت: دراین زمینه باید طی سالهای قبل اقدامات لازم انجام می شد. جمعیت روستایی، جامعه بسیار مهمی است و از طرفی ایجاد ساختمان در هر روستا نیز توجیه منطقی ندارد. بدین سبب بهترین راه برای بهره مندی از مشارکت این قشر موثر کشور در اهدای خون، راه اندازی اتوبوس های خون گیری است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اعلان اینکه کوچکترین مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران خاص طی چند ماه اخیر ایجاد نشده است، اظهار داشت: مهم ترین کار سازمان انتقال خون برای این افراد که مرتب به آنها خون تزریق می شود، فراهم کردن کیسه های فیلتردار است تا خون سالم برای آنها تهیه شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، جمالی افزود: البته آزمایش های اختصاصی نیز باید برای این افراد راه اندازی شود تا سلامت خونی که به این افراد تزریق می شود به حد اعلا برسد و این مسئله نیازمند اعتبار است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.