محدودیت های کرونایی طولانی در چین و زنگ خطر مشکلات سلامت روان

یسکافه: از زمان شروع محدودیت های کرونائی در شانگهای، درخواست ها برای دریافت خدمات مشاوره ای در این شهر و سایر نقاط چین بالا رفته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، “هو بوجون”، یکی از متخصصان در زمینه سلامت روان در چین در این زمینه اظهار داشت: حالا حتی افرادی از بخش های مختلف اجتماعی-اقتصادی با یکدیگر در جلسات مشاوره شرکت می کنند، مراجعان قدیمی من بازگشته اند و همین طور مراجعان جدید زیادی هم دارم.
به گفته ی ایشان، خیلی از مردم آغاز به صحبت با وی در مورد استرس روانی و تنهایی شان کرده اند. هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در چین تحت درجاتی از قرنطینه هستند.
همین طور موتور جستجوی “بایدو”ی چین افزایش شایان توجهی در کاوشهای “مشاوره روانشناختی” را از ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۲) ثبت نمود.
بااینکه کووید۱۹ طی دو سال قبل بر عناوین اخبار غالب بوده اما مشکلات سلامت روان بحران دیگری است که زندگی میلیونها خانواده چینی را تحت تاثیر قرار داده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ۵۴ میلیون نفر در چین به افسردگی مبتلا بوده و حدود ۴۱ میلیون نفر نیز از اختلالات اضطرابی رنج می برند. این دو مورد از شایع ترین اختلالات روانی در این کشور هستند.
مشکلات سلامت روان با افزایش میانگین سنی در چین به یک مشکل رو به رشد تبدیل می شود. خیلی از سالمندان زمانی که فرزندانشان به شهرهای دیگری می روند، با تنهایی روبرو می شوند.
برمبنای داده های مطالعه ای که در سال قبل میلادی (۲۰۲۱) انجام شد، پژوهشگران یک ارتباط معکوس و چشم گیر بین میزان خودکشی افراد مسن و همنشینی با دیگران و تنها نبودن آنها، پیدا کردند.
سایر گروههای سنی، خصوصاً جوانان نیز تحت تأثیر تنهایی و انزوا قرار دارند. طبق داده های مطالعات اخیر، تعداد بیشتری از دانش آموزان چینی که در دوره راهنمایی تحصیل می کنند، بی خوابی، افسردگی و اضطراب را در طول این همه گیری تجربه کرده اند.
به گزارش روزنامه گاردین، در سال ۲۰۲۰ میلادی یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ در چین نشان داد که حدودا ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان در طول اوج همه گیری کووید۱۹، پریشانی روانی را تجربه کرده اند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.