میوه ها و سبزیجات مفید برای قلب در فصل پاییز

به گزارش یسکافه، هیچ زمانی بهتر از فصل پاییز برای خرید مواد غذایی رنگارنگ و مغذی برای قلب نیست.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، گیاهان نه تنها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند بلکه دارای مواد مغذی مانند فیتوکمیکال هایی هستند که خواص ضدالتهابی و کاهش دهنده کلسترول دارند.
در این مطلب به نقل از “دویچه وله” از سایت “اِوری دی هلث”، در رابطه با فوائد مصرف بعضی از میوه ها و سبزیجات برای بهبود سلامت قلب در فصل پاییز یادآوری شده است:
کلم غنچه ای یا بروکسل
کلم بروکسل یک سبزی چلیپایی سرشار از آنتی اکسیدان ها همچون گلوکوزینولات است که بدن در خلال هضم، آنرا به ایزوتیوسیانات (ترکیبات مفید برای قلب) تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. بعنوان مثال، بر مبنای مطالعه ای که در ماه مه ۲۰۲۲ در Food Chemistry انتشار یافت، مصرف سبزیجات چلیپایی سرشار از ایزوتیوسیانات ها – مانند کلم بروکسل – با کاهش ۱۰ درصدی خطر مرگ ومیر ناشی از همه دلایل مرتبط می باشد. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از فیبر می توانند به کنترل قند خون و وزن کمک کنند، که هر دو خطر بیماری قلبی را کم می کنند.
کدو حلوایی
آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئیدها رنگ قرمز، نارنجی و زرد به کدو حلوایی می دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین همگی در این گروه از ترکیبات قرار دارند. یک متاآنالیز که در آوریل ۲۰۲۲ در مجله Frontiers in Nutrition انتشار یافت، نشان داد که این ترکیبات امکان دارد به مبارزه با استرس اکسیداتیو که با بروز التهاب و چندین بیماری مزمن همچون بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، بیماری های عصبی، برخی سرطان ها مرتبط می باشد، کمک نماید. نصف فنجان کدو حلوایی ۲۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تأمین می کند. ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری قلبی محافظت می کند.
سیب زمینی شیرین
مانند کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتنِ مفید برای سلامت قلب است. بر مبنای مطالعه ای که در ماه آگوست ۲۰۲۲ در مجله Antioxidants انتشار یافت، سیب زمینی شیرین دارای اسپورامین ها، آنتی اکسیدان های قوی منحصربه فرد است که برای اثرات مثبتشان بر سرطان روده بزرگ مورد بررسی قرار گرفته اند. این سیب زمینی ها همینطور مملو از فیبر هستند. حتی اگر دیابت نوع ۲ دارید، می توانید سیب زمینی شیرین بخورید چون شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این مفهوم که قند خون را حتی در افراد مبتلا به دیابت افزایش نمی دهد.
چغندر
چغندر بعنوان منبع طبیعی نیترات شناخته می شود که بدن آنرا به نیتریت تبدیل می کند تا شریان های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک نماید. با این وجود، اگر پس از خوردن چغندر ادرارتان صورتی یا مدفوع قرمز شد، نگران نباشید.
انار
اسید الاژیک موجود در این میوه امکان دارد به پیشگیری از تجمع کلسترول در شریان ها کمک نماید. انار منبع خوبی از پتاسیم و برای کنترل فشار خون بالا مفید می باشد. تلاش کنید از دانه های انار در بلغور جو، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.
لوبیا سبز
لوبیا و حبوبات یکی از اصلی ترین غذاهایی هستند که برای سلامت قلب سفارش می شوند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همینطور منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به بهبود سلامت قلب کمک می نماید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.