شروع توزیع رایگان داروهای بیماران SMA

یسکافه: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از شروع توزیع رایگان داروهای بیماران SMA از امروز (پنجشنبه ۳ آذر) آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به این خبر، اظهار داشت: واردات داروی بیماران SMA با دستور رئیس جمهور به منظور بررسی اثربخشی آنها در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و با پیگیری سازمان غذاودارو در مرداد ماه سالجاری وارد کشور شد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که این داروها برای نخستین بار وارد کشور می شدند، باید پروتکلهای درمانی تدوین و بعد از آن دستورالعمل های لازم به منظور بررسی اثربخشی توسط معاونت تحقیقات اعلام می شد، ازاین رو علت تاخیر در توزیع این داروها علاوه بر تعیین تکلیف منابع مالی و پوشش بیمه ای، تدوین پروتکلهای درمانی بود.

رئیس سازمان غذاودارو ضمن اشاره به این که فهرست بیماران از جانب معاونت درمان اعلام و دارو با ثبت در سامانه RDA یا سامانه بیماری های نادر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: داروی خوراکی رسیدیپلام از راه داروخانه های مشخص شده و داروی تزریقی اسپینرازا از راه مرکز درمانی تعیین شده، به صورت کاملا مجانی به بیمار عرضه و همزمان بررسی اثربخشی هم صورت می گیرد تا درمورد ادامه واردات این دو دارو بر مبنای نتایج تصمیم گیری شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.