مطالعات نشان می دهد؛ مصرف ویتامین D در حاملگی مانع از ابتلای نوزاد به آسم نمی گردد

به گزارش یسکافه مطالعه جدید نشان داده است مصرف دوز بالاتر ویتامین D در طول حاملگی هیچ تضمینی در جلوگیری از بیماری آسم در کودکان را نشان نمی دهد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، محققان دانشگاه راچستر نیویورک در مطالعه خود به بررسی کودکان ۶ ساله ای پرداختند که مادرشان در طول حاملگی ویتامین D بیشتری مصرف کرده بود. این انتظار وجود داشت که مصرف بیشتر ویتامین D در طول حاملگی که ریه های نوزاد در حال رشد هستند امکان دارد از بیماری آسم پیشگیری نماید.
دکتر «آگوستو لیتونجوآ»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «رشد ریه از داخل رحم شروع می شود و مطالعات حیوانی نشان داده اند که ویتامین D برای رشد حائز اهمیت می باشد.»
وی در ادامه می افزاید: «اگرچه مطالعه ما تأثیر مصرف مکمل D در زمان حاملگی را در جلوگیری از مبتلا شدن به آسم نشان نداد، اما من معتقدم این کار باعث به تاخیر افتادن شروع بیماری آسم در این گروه از کودکان می شود.»
بیماری آسم، بیماری مزمن مجاری هوا است که باعث ملتهب شدن این مجاری هوا شده و در طول حمله آسم، ماهیچه های اطراف مجاری هوا تنگ شده و نفس کشیدن را دشوار می سازد. علایم شایع بیماری آسم شامل خس خس سینه، سرفه، سفتی در ناحیه قفسه سینه، و تنگی نفس است.
مطالعات قبلی نشان داده اند که وجود میزان بالاتر ویتامین D در زنان در طول حاملگی با کاهش ریسک مشکلات آسم در کودکان شان مرتبط می باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.