مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد کمبود دریافت کلسیم در ایرانیان، ضرورت کاهش قیمت محصولات مفید

یسکافه: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با انتقاد از نحوه قیمت گذاری محصولات غذایی در بازار، اظهار داشت: وقتی قیمت نوشابه از دوغ ارزان تر است، طبیعی است که مردم به خرید نوشابه روی می آورند، درحالیکه نوشابه حاوی شکر فراوانی است و فرد با مصرف آن دچار دیابت، پوکی استخوان و فشارخون خواهد شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی درمورد ضرورت بازنگری بر قیمت محصولات غذایی اظهار داشت: درست است که بعنوان مسئول تغذیه وزارت بهداشت به مردم مصرف مواد غذایی سالم و مطابق با سلامتی مردم را سفارش می نماییم، اما از سویی قیمت این محصولات هم اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: محصولاتی مانند شیر و لبنیات، باید با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار گیرد تا تمام دهک ها قادر به خریداری آنها باشند، ازاین رو فقط با آموزش و فرهنگسازی نمی توان مردم را به سمت مصرف غذای مفید و اصلاح سبک تغذیه سوق داد.
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قیمت کالا بر قدرت خرید مردم اثرگذار است، اظهار داشت: مثلا در شرایطی که در کشور، مردم با کمبود دریافت کلسیم مواجهند، سفارش به مصرف لبنیات افزایش پیدا می کند؛ درحالیکه مردم به خصوص دهک های با درآمد پایین، باوجود کسب اطلاعات درمورد مصرف بیشتر لبنیات، قادر به خرید آنها نیستند.
بنابر اعلام وبدا، عبداللهی اظهار داشت: وقتی قیمت نوشابه از دوغ ارزان تر است، طبیعی است که مردم به خرید نوشابه روی می آورند؛ درحالیکه نوشابه حاوی شکر فراوانی است و فرد با مصرف آن دچار دیابت، پوکی استخوان و فشارخون خواهد شد. ازاین رو علاوه براینکه آن ماده غذایی به بدن سودی نرسانده، بلکه منجر به صدمه و بیماری هم می گردد. در نتیجه، علاوه بر کاهش قیمت محصولات مفید و سودرسان باید بر افزایش قیمت محصولات صدمه رسان به سلامت مردم هم اهتمام جدی وجود داشته باشد.
وی در انتها تصریح کرد: دسترسی مردم به محصولات غذایی سودمند از حیث توانمندی برای خرید، مبحث مهمی است که باید مدنظر سیاستگذاران قرار بگیرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.