آلودگی هوا، بزرگترین معضل زیست محیطی در اروپا

یسکافه: آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات زیست محیطی است که سلامت عمومی مردمِ اروپا را تهدید می کند.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، “دادگاه اروپایی حسابرسان” (پنجم نهاد در اتحادیه اروپا است که در سال ۱۹۷۵ بوجود آمده و مرکز آن در لوکزامبورگ است) اعلام نمود: اکنون آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات زیست محیطی برای سلامت عمومی مردم اروپاست اما دولت ها در مقابله با این بحران شکست خورده اند.

محدوده در نظر گرفته شده برای آلودگی هوا در اروپا نسبت به دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) ضعیف تر است و بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم از این دستورالعمل پیروی نمی کنند.

هر سال هوای سمی به مرگ زودرس ۴۰۰ هزار نفر در اروپا منجر می گردد که بیش از ۴۰ هزار مورد آن در انگلیس اتفاق می افتد. همینطور دولت انگلیس از سال ۲۰۱۰ قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا در مورد کیفیت هوا را نقض کرده است و الان به پرداخت چندین میلیون پوند جریمه محکوم است.

دادگاه اروپایی حسابرسان درخواست کرده تا قوانین مربوط به کیفیت هوا در اروپا در جهت استانداردهای سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

به گزارش روزنامه گاردین، آلودگی هوا به بحرانی در حوزه سلامت عمومی در اروپا تبدیل گشته است. روزانه بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ زودهنگام در سراسر اتحادیه اروپا گزارش می گردد.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.