محققان سوئدی توصیه می کنند؛ ارتباط مصرف مغزیجات آجیلی با کاهش مبتلا شدن به آریتمی قلبی

یسکافه: طبق نتایج یک مطالعه جدید، خوردن مغزیجات آجیلی چندین بار در هفته به کاهش ریسک فیبریلاسیون دهلیزی و احیانا نارسایی قلبی کمک می نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، محققان سوئدی در یک مطالعه بزرگ دریافتند خوردن سه مرتبه یا بیشتر مغزیجات آجیلی در هفته با کاهش ۱۸ درصدی مبتلا شدن به فیبریلاسیون دهلیزی، شایع ترین نوع آریتمی قلبی، مرتبط می باشد. این مسئله به کاهش احتمال نارسایی قلبی هم کمک می نماید.
«سوسانا لارسون»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه کارولینسکا سوئد، در این باره می گوید: «حتی افزایش کم مصرف مغزیجات آجیلی منجر به کاهش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی در جمعیت تحت مطالعه شد.»
وی در ادامه می افزاید: «مغزیجات آجیلی سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین E، فولات، و سایر مواد شیمیایی هستند.»
مطالعات قبلی نشان داده اند که خوردن مغزیجات آجیلی دارای تاثیرات ضداکسایشی و ضدالتهابی است و می تواند باعث بهبود کلسترول خون شده، به عملکرد بهتر عروق خونی کمک کرده و از اضافه وزن پیشگیری کند.
محققان داده های دو مطالعه سوئدی را که در مجموع شامل ۶۱، ۳۶۴ نفر بود بررسی کردند. این افراد پرسشنامه ای در مورد عادات تغذیه شان تکمیل کرده بوده و به مدت ۱۷ سال تحت نظر بودند.
افرادی که مغزیجات آجیلی می خوردند، تحصیلات بهتر و سبک زندگی سالم تری نسبت به دیگر افراد داشتند. آنها کمتر جزء افراد سیگاری بودند و کمتر دارای سابقه فشارخون بالا بودند. آنها وزن کمتری داشتند، بیشتر ورزش می کردند و میوه و سبزیجات بیشتری می خوردند.
به ازای مصرف هر وعده بیشتر مغزیجات آجیلی در هفته، احتمال مبتلا شدن به فیبریلاسیون دهلیزی ۴ درصد کاسته می شود.
محققان همینطور در میان افرادی که مقادیر کمتر (و نه بیشتر) مغزیجات آجیلی مصرف می کردند کاهش خطر نارسایی قلبی را مشاهده نمودند.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.